کد خبر: 472257
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۶:۱۳:۵۳
| |

ینس استولتنبرگ:

انگلیس هم‌چنان به تامین ناتو ادامه خواهد داد

دبیرکل ناتو از اظهارنظر درباره سند انگلیس در زمینه بازنگری سیاست‌های دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی این کشور اجتناب کرد اما گفت که انگلیس به تامین ظرفیت‌های کلیدی برای ناتو ادامه می‌دهد.

انگلیس هم‌چنان به تامین ناتو ادامه خواهد داد
کد خبر: 472257
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۶:۱۳:۵۳

اعتمادآنلاین| بریتانیا امروز اولویت‌های سیاست خارجی و دفاعی خود پس از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا (بریگزیت) را اعلام می‌کند.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک نشست خبری در این رابطه گفت: نخست، درباره بررسی سیاست انگلیس به بحث می‌پردازیم. این مساله امروز اعلام می‌شود و به همین دلیل من نمی‌توانم به ذکر جزئیات آن بپردازم. اما آنچه می‌توانم بگویم این است که انگلیس اعلام کرده که متحدان را درباره این بررسی مطلع می‌کند. من با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در روزهای آتی گفتگو می‌کنم.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که انگلیس می‌تواند بر روی ائتلاف حساب کند و افزود:‌ مطمئنم که انگلیس به تامین ظرفیت‌های کلیدی برای ناتو ادامه می‌دهد و ناتو نیز می‌تواند بر روی انگلیس و انگلیس بر روی ائتلاف حساب کند. انگلیس یک متحد بسیار با ارزش است که در بسیاری جهات در ناتو نقش رهبری دارد.

استولتنبرگ ادامه داد: آنها در صحنه‌های نبرد که در بخش شرقی ائتلاف یعنی استونی داریم، نقش رهبری دارند. انگلیس ظرفیت‌های کلیدی برای ناتو تامین می‌کند که شامل پشتیبانی هوایی، استقرار نیروی دریایی سلطنتی در ماموریت‌ها و عملیات مختلف می‌شود.

وی بار دیگر بر حمایت از روند صلح افغانستان تاکید کرد و گفت: ناتو به تامین آموزش، مشاوره و کمک‌های مالی برای نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

دبیرکل ناتو با اشاره به ابقای حضور آمریکا در افغانستان نیز تاکید کرد که بسیاری از نیروهای بین‌المللی در افغانستان در حال حاضر آمریکایی نیستند.

وی همچنین گفت، متحدان ناتو در اروپا و کانادا به افزایش هزینه‌های دفاع برای ششمین سال متوالی در سال 2020 ادامه دادند. با وجود کرونا و تاثیرات آن، سال 2020 ششمین سال متولی افزایش هزینه‌های دفاعی در میان متحدانمان از سراسر اروپا و کانادا بود که رشد 3.9 درصدی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها