کد خبر: 472380
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۵:۵۲
| |

نبود تناسب لازم میان بودجه تخصیص یافته با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تناسب لازم بین فعالیت‌های انجام شده و اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها وجود ندارد.

نبود تناسب لازم میان بودجه تخصیص یافته با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها
کد خبر: 472380
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۵:۵۲

اعتمادآنلاین| غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بودجه فرهنگی سال 1400 اظهار کرد: بودجه اختصاصی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور بسیار ناچیز و محدود است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او افزود: اگر امروزه حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها فعالیت خوبی دارند تنها به علت عرق، توجه و کار‌های داوطلبانه‌ای است که یکایک دانشجویان آن را انجام می‌دهند.

غفاری تصریح کرد: همچنان نیاز به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان و دولت وجود دارد، باید حداقل مطابق با مطالبه به انتظاری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی هست نسبت به بودجه برای ارتقای فرهنگی فعالیت‌های دانشگاهی ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه متکی به جنب و جوش دانشجویان است، اما تمامی این کار‌ها متناسب با بودجه تخصیص یافته نبوده و اعتدال در این زمینه رعایت نشده است.

غفاری با بیان اینکه باید حداقل بودجه‌های فرهنگی را در زمان تخصیص با درصد بالا در سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند، تاکید کرد: بودجه فرهنگی و اجتماعی در دو حوزه یعنی ستاد و دانشگاه وجود دارد که حدود کمی از آن مربوط به ستاد بوده و بخش عمده آن مربوط به دانشگاه هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: عدد و رقم مشخصی برای بودجه‌های فرهنگی وجود ندارد چرا که هر دانشگاه متناسب با نیاز خود یعنی مستقل به دریافت بودجه اقدام کرده و این موضوع در نهاد‌های علمی متفاوت است.

غفاری افزود: تناسب و تعادل لازم بین فعالیت‌های انجام شده و اعتبار تخصیص یافته به معادله و تراز بهینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها