گزارشگران بدون مرز:

اردن همزمان با اعتراضات دسترسی به اینترنت را محدود می‌کند

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد، مسؤولان اردن به دنبال تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، محدودیت‌هایی را بر اینترنت اعمال می‌کنند.

اردن همزمان با اعتراضات دسترسی به اینترنت را محدود می‌کند
کد خبر: 472381
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۸:۰۸

اعتمادآنلاین| سازمان حقوقی گزارشگران بدون مرز با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی اینترنتی از سوی مسؤولان اردن همزمان با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، اعلام کرد: محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده از سوی مسؤولان اردنی شامل لغو قابلیت پخش زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند.

طبق گزارش این سازمان، محدودیت‌ها پس از آن اعمال شدند که فراخوان‌هایی برای تظاهرات علیه فاجعه بیمارستان "السلط" به دلیل کمبود اکسیژن منتشر شدند.

این سازمان در ادامه محدودیت‌ها را تعرض به حق شهروندان در دستیابی به اطلاعات دانسته و آن را محکوم کرد.

اما احمد الهنانده، وزیر امور دیجیتالی و کارآفرینی اردن در این رابطه اظهار کرد: شبکه‌های ارتباطی و اینترنت در اردن به شکل عادی فعالیت دارند و هیچگونه وقفه و یا محدودیتی در مورد هیچ یک از خدمات این شبکه‌ها وجود ندارد و از منظر فنی تمامی شبکه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بدون هیچگونه مانع یا مشکلی کار می‌کنند.

الهنانده با اشاره به دریافت شکایاتی از بروز اختلال در برخی خدمات یکی از این شبکه‌های اجتماعی یعنی "Club House" که کمتر از دو ساعت ادامه داشت، اشاره و تاکید کرد: شبکه اینترنت اردن ارتباطی به این اختلال نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها