کد خبر: 472406
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۳۱:۵۲
| |

آموزش صفر تا صد بازی کالاف دیوتی

مجموعه بازی های کالاف دیوتی به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ صنعت گیم شناخته می شود که از سال 2003 تاکنون بیش از 15 نسخه مختلف از آن در دسترس گیمرها گرفته است.

آموزش صفر تا صد بازی کالاف دیوتی
کد خبر: 472406
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۱:۳۱:۵۲

اعتمادآنلاین| مجموعه بازی های کالاف دیوتی به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های تاریخ صنعت گیم شناخته می شود که از سال 2003 تاکنون بیش از 15 نسخه مختلف از آن در دسترس گیمرها گرفته است. بازی کالاف دیوتی موبایل از سال 2019 منتشر شده و بیش از 300 میلیون نسخه از آن دانلود و نصب بر روی گوشی های اندروید و آی او اس شده است. هرچند که بازیکنان می توانند با بازی کردن به تمامی نکات و جوانب بازی دست پیدا کنند اما استفاده از آموزش می تواند روند موفقیت و پیشرفت بازیکنان را تسریع کند. در ادامه مطلب به آموزش صفر تا صد بازی کالاف دیوتی پرداخته خواهد شد.

نصب و تنظیمات بازی


بعد از دانلود و نصب بازی بازیکن باید یک حساب کاربری ایجاد کند و اطلاعات هویتی خود را در سرور ذخیره کند. بازیکنان می توانند از طریق اکانت اکتیویژن، گوگل، فیسبوک یا اکانت اپل آیدی اکانت کالاف دیوتی خود را ایجاد کنند. سپس بازیکن می تواند اطلاعات خود را کاکل کرده و از میزان پیشرفت آن مطلع شود. بخش دوم شامل قسمت صندوق پیام، قسمت دوستان و تنظیمات است. با وارد شدن به بخش تنظیمات بازی می توان از سربرگ های مختلف تنظیمات دلخواه خود را اعمال کرد. گزینه انسان بخش دوستان است که در آن گیمر می تواند دوستان خود را ببیند و آنها را حذف کند یا به آنها پیام بدهد و یا آنکه درخواست دوستی بقیه را مشاهده نماید و یا بازیکنان دیگر به دوستان خود اضافه کند. در بخش بعدی بازیکن می تواند میزان CP و cash خود را مشاهده کند و یا خرید کند.

بخش Multiplayer

بخش Multiplayer به انواع رقابت های 5 در مقابل 5 تقسیم می شود که در نقشه های مختلف اجرا می شود. این بخش دارای دو قسمت مسابقه رده بندی و معمولی است و بازیکن می تواند در هرکدام از آنها بازی کند. بازیکنان می توانند در بخش Private و روم اختصاصی به رقابت با دوستان خود بپردازند. البته در این حالت بازیکن فقط می توانید حالت های اصلی بازی (Core) را انتخاب کند.

بخش Battle Royal

در بخش Battle royal بازیکن از طریق هواپیما وارد یک نقشه می شود و بعد از به دست آوردن سلاح ها و تجهیزات کافی به رقابت با سایر گیمرها می پردازد. در این بخش نیز بازیکن می تواند دوستان خود را اضافه کند. همچنین بازیکن باید به زمان و نقشه توجه داشته باشد تا زون‌کش نشود. با زدن گزینه Event گیمر می تواند وارد رویدادهای روزانه و فصلی شود و با بازیکنان دیگر رقابت کند. کادر Battle pass در محیط اصلی بازی به قسمت بلیط طلایی بازی ربط دارد که بازیکن با خرید این بلیط می تواند جوایز مختلفی دریافت کند. بازیکنان می توانند با خرید cp کالاف دیوتی وارزون یا سی پی کالاف دیوتی موبایل از همه امکانات موجو در بازی بهره مند شوند. در بخش LAODOUT بازیکن می تواند به شخصی سازی کاراکتر و آیتم ها بازی بپردازد. بخش CLAN گروه بازی گیمر را نشان می دهد و بازیکن می تواند در آنها عضو شود و ماموریت های مختلفی را انجام دهد. بخش leader board نیز جدول رده بندی بازی را در بخش های مختلف نشان می دهد. بخش inventory نمایش دهنده جوایز مراحل مختلف است.

06

حالت Multi-Player بازی کالاف دیوتی


گیمر با ورود به بخش مولتی پلیر و انتخاب حالت مسابقه‌ و زدن گزینه ‌start می تواند به همراه دیگر بازیکنان وارد لابی بازی شود و 10 ثانیه فرصت خواهد داشت که سلاح خود را انتخاب کند. بعد از انتخاب سلاح بازیکن باید ماموریت خود را شروع کند. در بخش لوداوت بازیکن علاوه بر انتخاب سلاح اول و دوم قادر است انواع تجهیزات تاکتیکال و پرک ها را انتخاب کنید. در بخش مولتی پلیر بخش Score streak وجود دارد که در آن با توجه به امتیاز هایی که بازیکن بعد از انجام ماموریت ها به دست آورده است قابل استفاده است. در این بخش می توان از انواع streak با توجه به نوع بازی استفاده کرد. هر بازیکن در میدان نبرد یک گزینه به نام operator skills دارد که بعد از مدتی مشخصی قابل استفاده است و دارای زمان بندی های مختلفی می باشد.

حالت Battle Royal بازی کالاف دیوتی


بخش بتل رویال از جذاب ترین و مهم ترین بخش های بازی کالاف دیوتی است که بازیکنان همراه 99 بازیکن دیگر برای پیروزی رقابت می کنند. بعد از وارد شدن به بخش بتل رویال بازیکن می تواند از انواع سلاح های مختلف استفاده کند که شامل 12 کلاس هستند. کلاس زامبی (Clown class)، کلاس دیدبانی (scout)، کلاس شفا (medic)، کلاس نینجا (Ninja)، کلاس سپر (Defender)، کلاس مکانیک (Mechanic)، کلاس فریب (Trickster)، کلاس جتپک (Air Borne)، کلاس تله (Trap Master)، کلاس شبح (Poltergeist)، کلاس دودزا (Smoke Bomber) و کلاس هکر (Hacker) که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند که می توانند هیجانات بالایی برای گیمرها داشته باشند.

بعد از انتخاب کلاس مورد نظر و پایان یافتن شمارش معکوس گیمر با یک هواپیما از روی یک خط پرواز به نقشه بازی فرود می آید. بازیکن می تواند با فرود در مناطق نارنجی به تجهیزات و سلاح های بیشتری دسترسی پیدا کند. نقاط نارنجی در هر بازی به صورت تصادفی تغییر می‌کنند. علاوه بر مناطق نارنجی بازیکنان می توانند به منطقه ایزوله نیز بروند و از تجهیزات آنجا نیز استفاده کنند.

04

امکانات حالت بتل رویال


زمانی که بازیکن برای اولین بار در نقشه فرود می آید فقط یک چاقو در اختیار دارد و باید سلاح های مناسبی برای کشتن دشمنان پیدا کند و کوله پشتی خود را با تجیهزاتی که نیاز دارد پر کند. نکته ای که بازیکنان در این بخش باید به آن توجه کنند این است که منطقه امن بازی در هر 2 دقیقه کوچکتر می شود و باید گیمر توجه داشته باشد از منطقه امن دور نشود.

در این بازی علاوه در تجهیزات عنوان شده سه نوع جعبه پشتیبانی نیز وجود دارند که شامل جعبه‌ سبز (شامل سلاح تیربار یا تک تیرانداز و متعلقات آنها)، جعبه قرمز (شامل یک کوله پشتی، سلاح لانچر موشک و تجهیزات تاکتیکال) و جعبه خاکستری (شامل آدرنالین، کیف کمک های اولیه، اسپری بی‌حسی و...) هستند که به صورت رندم در نقاط مختلف قرار دارند.

از جمله مهم ترین تجهیزات این بخش جلیقه های ضد گلوله هستند که بسته به لول می توانند نقش بسیار مهمی در حفظ جان بازیکن داشته باشند. این جلیقه ها در سه سطح 1 و 2 و 3 به رنگ های سبز، آبی و بنفش در نقشه پراکنده هستند. جلیقه سطح یک 25٪، جلیقه سطح دو تا 35٪ و جلیقه سطح 3 تا 45٪ از بازیکن در برابر تیر دشمنان محافظت می کند. سلاح ها نیز دارای رنگبندی سفید، سبز، آبی، بنفش، طلایی هستند که هر کدام دارای متعلقات مختلفی هستند و می توانند قابلیت های مختلفی برای گیمرها داشته باشند. بازیکن می تواند با یادگیری کامل نحوه خرید cp در کالاف دیوتی موبایل و با خرید سی پی مورد نیاز از حداکثر امکانات موجود در بازی استفاده کند و تمام آیتم ها را مطابق میل خود شخصی سازی نماید.

تجهیزات تاکتیکال در بازی کالاف دیوتی


علاوه بر تمامی امکانات و آیتم های معرفی شده در بخش های مختلف بازی گیمرها می توانند از انواع تجهیزات تاکتیکال استفاده کنند که هر کدام دارای قابلیت های و ویژگی های منحصر به فردی هستند و می توانند چالش های جذابی برای بازیکنان ایجاد کنند. از مهم ترین تجهیزات تاکتیکال موجود در بازی Call Of Duty می توان به Flash grenades، Smoke grenades، Cluster bomb، Cluster grenades، Grenades، Nova Gas و Concussion اشاره کرد.

ایردراپ Air Drops در بازی کالاف دیوتی موبایل


در زمانی که بازی در جریان است تعدادی جعبه از هواپیما برای بازیکنان در نقاط مختلف نقشه ارسال می شود. این جعبه ها همیشه دارای یک سلاح افسانه‌ ای، 4 عدد آدرنالین، یک یا دو عدد جلیقه سطح 3 و یک لانچر قفل شونده به همراه تیرهای آن هستند و می تواند در مواقع مختلف بسیار به بازیکنان کمک بکند. در اواخر بازی و زمانی که فقط 30 بازیکن زنده مانده اند به جای ایردراپ ها یک یا دو عدد تانک برای بازیکنان ارسال می شود.

Chip terminal در بازی کالاف دیوتی


بعد از آنکه بازیکنان مراحل مختلف بازی را پشت سر گذاشتند می توانند در نقاط مختلف نقشه از ترمینال های مختلف برای برای آپگرید کردن کلاس خود استفاده کنند. این نقاط دارای محل و مکان ثابتی هستند اما در جریان بازی فقط تعداد محدودی از آنها فعال می شود که به رنگ بنفش دیده می شوند. بازیکنان می توانند با ارتقا کلاس خود در این ترمینال ها سرعت و کارایی کلاس خود را بالا ببرند.

سخن پایانی


بازی کالاف دیوتی اگرچه در نگاه اول یک بازی ساده و راحت به نظر می رسد اما در حقیقت دارای پیچیدگی های مختلف و متعددی است و اگر بازیکنی قصد داشته باشد در این بازی حرفه ای شود لازم است که زمان و انرژی زیادی صرف کند و قطعا به آموزش ها نیز نیاز دارد. بازیکنان می توانند از آموزش های تخصصی سایت های معتبری مانند Iranmojo برای یادگیری کامل مراحل و ماموریت های بازی کالاف دیوتی استفاده کنند. در این سایت بازیکن علاوه بر خرید سی پی کالاف می تواند آموزش های تخصصی مراحل و ماموریت های مختلف را مطالعه کرده و سرعت پیشرفت و رشد خود را ارتقا بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها