کد خبر: 472474
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۵:۱۶:۱۰
| |

سفر به «گلپایگان» و «خوانسار» ممنوع

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه هرگونه سفر به شهرستانهای گلپایگان و خوانسار ممنوع است، گفت: با توجه به افزایش موارد کرونا مثبت وضعیت زرد برخی از شهرستانها به سمت نارنجی شدن است.

سفر به «گلپایگان» و «خوانسار» ممنوع
کد خبر: 472474
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۵:۱۶:۱۰

اعتمادآنلاین| «حجت الله غلامی» در نشست خبری، هفتاد و چهارمین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: آخرین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا را در شرایطی می گذرانیم که شهرستان گلپایگان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است و 4 شهرستان آبی و 19 شهرستان استان اصفهان در وضعیت رنگ بندی زرد قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: برخی از شهرستانهای زرد استان اصفهان اعم از نطنز، خوانسار، چادگان و نایین به سمت نارنجی شدن هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: وضعیت شهرستان خوانسار را مشابه با گلپایگان قلمداد می کنیم و ورود و خروج به این دو شهرستان با محدودیت همراه است و از سفر به این دو شهرستان اجتناب شود.

وی اضافه کرد: مشاغل گروه دو و سه در شهرستانها گلپایگان و خوانسار با محدودیت همراه شده است و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

رعایت 87 درصدی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان اصفهان

غلامی وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان اصفهان را 87 درصد اعلام کرد و افزود: این وضعیت راضی کننده نیست و باید به بالای 90 درصد برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تست 10 الی 14 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نسبت به بیماری کرونا مثبت می شود نشان می دهد که شرایط شکننده است و بسیاری از شهرستانها به سمت نارنجی شدن هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا به وضعیت شهرهای قرمز کشور هم اشاره ای کرد و اظهار داشت: 9 شهرستان کشور در وضعیت قرمز و 31 شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند و هرگونه سفر از این 40 شهرستان به استان اصفهان ممنوع است.

وی گفت: سفرهایی که از شهرستانهای قرمز به استان اصفهان انجام می شود با یک میلیون تومان و سفرهایی که از شهرستانهای نارنجی به استان اصفهان می شود با 500 هزار تومان جریمه همراه خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا ادامهداد: شهروندان از هرگونه سفر در ایام عید نوروز پرهیز کنند و سفر را به زمان مناسب موکول کنند و سعی کنند از حضور در اماکن سرپوشیده و پرازدحام نظیر تالار، رستوران، هتل و بازارچه ها امتناع ورزند.

غلامی گفت: برگزاری اعیاد شعبانیه در فضای سربسته ممنوع است و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدت زمان محدود می توان این مراسم ها را در فضای باز برگزار کرد.

وی اضافه کرد: نظارت ها در پایانه های حمل و نقل زمینی و فرودگاه ها با انجام تست پی سی آر 72 ساعته انجام می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت به هرگونه سفر به استانهای خوزستان و بوشهر هشدار داد و گفت: از شهروندان درخواست می شود دورهمی های ایام عید نوروز را به حداقل برسانند تا در سال آینده با واکسیناسیون جمعی این بحران به طور کامل مدیریت شود.

وی گفت: سفرهای نوروزی به استان اصفهان فقط از شهرهای زرد و آبی امکان پذیر است و اسکان مهمانان نوروزی در هتل ها واقامتگاه های دارای گواهی نامه ایمنی از مرکز بهداشت انجام می پذیرد و مابقی تاسیسات گردشگری تعطیل است و با افرادی که در مسیرهای غیرقانونی نسبت به پذیرش مسافر اقدام می کنند، برخورد خواهد شد.

غلامی در پایان ضمن تبریک سال نو گفت: این رنگ بندی تا پایان سال اعتبار دارد و به محض تغییرات در وضعیت رنگ بندی کرونا دراستان اصفهان جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار و متعاقب آن اطلاع رسانی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها