غزل لطفی در یادداشتی بررسی کرد؛

دانش آموزان و تعطیلات نوروز

با توجه به اینکه در سال ویروسی، دانش آموزان به صورت مجازی تحصیل را پیش گرفتند به یکباره طول مدت زمان استفاده از دنیای مجازی برای کودکان بیشتر شد و حتی گفت و گوهایی که قبلا با دوستانشان در مدرسه داشتند تبدیل به چت شد. این دوری دانش آموزان از یکدیگر باعث شد بازی‌های حضوری و فیزیکی هم به بازی‌های مجازی تبدیل شود و کودکان برای جبران ساعات طولانی در خانه ماندن، بیشتر وقت خود را صرف استفاده از ابزارهای هوشمند برای برقراری ارتباط با دوستانشان کنند.

دانش آموزان و تعطیلات نوروز
کد خبر: 472505
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۸:۵۲:۰۸

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: با توجه به اینکه در سال ویروسی، دانش آموزان به صورت مجازی تحصیل را پیش گرفتند به یکباره طول مدت زمان استفاده از دنیای مجازی برای کودکان بیشتر شد و حتی گفت و گوهایی که قبلا با دوستانشان در مدرسه داشتند تبدیل به چت شد. این دوری دانش آموزان از یکدیگر باعث شد بازی‌های حضوری و فیزیکی هم به بازی‌های مجازی تبدیل شود و کودکان برای جبران ساعات طولانی در خانه ماندن، بیشتر وقت خود را صرف استفاده از ابزارهای هوشمند برای برقراری ارتباط با دوستانشان کنند.


این موضوع از دو وجه قابل بررسی است:
اول اینکه، مسئولیت بیشتری بر عهده اولیا است که؛ نه با کنترل تمام وقت و بلکه با جهت دهی و آگاه سازی کودکان، بتوانند، حضور آنها در دنیای مجازی را مدیریت کنند.


دوم اینکه؛ همانطور که همه ما ممکن است با اعتیاد به دنیای مجازی مواجه شده باشیم، کودکان نیز با این چالش روبرو هستند و نیاز به کمک و آموزش دارند که به غیر از بازی‌های مجازی ‌و حتی مطالعه و پژوهش با استفاده از ابزارهای هوشمند به جهت جلوگیری از عادت به استفاده از گوشی و تبلت و… بتوانند در طول شبانه روز زمانی را به فعالیت های فکری و فیزیکی خارج از دنیای مجازی؛ مانند: مطالعه کتب کاغذی، طراحی، نقاشی، موسیقی و یا هر فعالیتی که در جهت علاقه و استعدادشان است، بپردازند.

اگر تمام این موارد در طول سال رعایت شده باشد در تعطیلات نوروز هم با چالش کودکان گوشی بدست کمتر مواجه خواهیم بود و البته از شبکه شاد هم این انتظار می رود برای ایام تعطیلات سال نو، برنامه های تفریحی هدفمند به جهت استفاده و ترغیب دانش آموزان برای انجام کارهای فیزیکی در داخل منزل، برنامه ریزی کند تا بهترین استفاده از این ایام بشود.

منبع: سخن معلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها