دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا:

دیوان عالی باید از خودش خجالت بکشد

رئیس جمهور سابق آمریکا در ارتباط با انتخابات چند ماه گذشته ایالات متحده آمریکا گفت: دادگاه‌ها و دیوان عالی ما شهامت تغییر نتیجه انتخابات را نداشتند چون بحث تعداد قابل توجهی رأی مطرح است، صدها هزار و شاید میلیون‌ها رأی. دیوان عالی بر اساس موضع‌گیری و نه طبق واقعیت، حکم صادر کرد.

دیوان عالی باید از خودش خجالت بکشد
کد خبر: 472507
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۹:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس‌نیوز گفت، امیدوار است با «مگان مارکل» عروس ملکه انگلیس در انتخابات آینده آمریکا رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، مجری شبکه فاکس نیوز در این مصاحبه از ترامپ پرسید: «آقای رئیس جمهور، مگان مارکل اکنون می‌گوید در حال دیدار با مقامات حزب دموکرات است. آیا ممکن است او بخواهد برای ریاست جمهوری کاندید شود؟»

ترامپ در پاسخ گفت: «امیدوارم اینطور باشد. اگر این‌طور شود فکر می‌کنم حتی احساس قوی‌تری برای شرکت در انتخابات خواهم داشت».

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «من طرفدار او نیستم. به حرف‌هایش درباره خانواده سلطنتی و ملکه [انگلیس] فکر می‌کنم و به نظرم ملکه را مثل شما می‌شناسم. من با ملکه دیدار داشتم و فکر می‌کنم ملکه فرد فوق‌العاده‌ای است. من طرفدار مگان نیستم».

مگان مارکل آمریکایی که مادرش سیاه‌پوست است، پیش از ازدواج با «هری» نوه ملکه انگلیس به عنوان یک هنرپیشه فعالیت داشت. پس از ازدواج، او و شوهرش به ترتیب به عنوان «دوک» و «دوشس» ساسکس عضو خانواده سلطنتی شدند.

نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل از ماه مارس سال 2019 از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی این کشور استعفا دادند و در ایالت کالیفرنیا سکونت گزیده‌اند.

مگان مارکل در مصاحبه اخیر با «اپرا وینفری» مجری سرشناس آمریکایی که شوهرش شاهزاده هری نوه ملکه الیزابت هم در آن حضور داشت، اعلام کرد که خانواده سلطنتی با او در زمان بارداری وی در انگلیس رفتاری نژادپرستانه داشتند و او درباره سلامت خود و جان فرزندش نگرانی داشت.

مارکل در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در صحبت با شوهرش درباره اینکه رنگ پوست فرزندشان چه رنگی است، ابراز نگرانی کرده بودند.

«کاخ باکینگهام» صحبت‌های مگان مارکل را رد کرد و ویلیام برادر هری و یکی دیگر از نوه‌های ملکه انگلیس هم در اظهاراتی کوتاه گفته بود: «ما خانواده‌ای نژادپرست نیستیم».

ترامپ در ادامه مصاحبه جدیدش گفت: «بر اساس همه نظرسنجی‌ها، مردم می‌خواهند که بار دیگر در انتخابات شرکت کنم ولی باید ببینم چه می‌شود».

ساکن پیشین کاخ سفید گفت، اولویت حزب جمهوری‌خواه در حال حاضر تمرکز بر انتخابات مجلس سنای آمریکا در سال 2022 است و « صادقانه بگویم، بعد از آن تصمیم می‌گیریم».

ترامپ افزود: «دموکرات‌ها از کووید برای انجام کارهایی استفاده کردند که خودشان هم باورشان نمی‌شد بتوانند از آن قسر در بروند».

وی افزود: «دادگاه‌ها و دیوان عالی ما شهامت تغییر نتیجه انتخابات را نداشتند چون بحث تعداد قابل توجهی رأی مطرح است، صدها هزار و شاید میلیون‌ها رأی. دیوان عالی بر اساس موضع‌گیری و نه طبق واقعیت، حکم صادر کرد. دیوان عالی باید از خودش خجالت بکشد».

ترامپ همچنین «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا را در از دست رفتن دو کرسی سنای آمریکا مقصر دانست و مدعی شد اگر او با کمک مالی دوهزار دلاری برای مردم آمریکا موافقت می‌کرد چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

او در این خصوص گفت: «این یک فاجعه بود. میچ مک‌کانل اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد. او دو کرسی را از دست داد».

این اظهارات ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا روزنامه «وال استریت ژورنال» در مقاله‌ای نوشته است، ادعاهای او درخصوص تقلب در انتخابات موجب شد حامیان حزب جمهوری‌خواه پای صندوق انتخابات سنا در ایالت جورجیا نرفته و دو کرسی این ایالت به دست دموکرات‌ها افتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها