شرکت دخانیات ایران چقدر ارزش دارد؟

روز شنبه بیست و سوم اسفند آخرین ارزشگذاری شرکت دخانیات ایران در جلسه هیأت واگذاری به ریاست دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد. بنا بود در اجرای مصوبه هیأت وزیران برای انتقال بخشی از سهام وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان تأمین اجتماعی، قیمت کارشناسی شرکت دخانیات ایران و ارزش هر سهم به تصویب هیأت واگذاری برسد.

شرکت دخانیات ایران چقدر ارزش دارد؟
کد خبر: 472683
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۹ ۱۱:۰۴:۳۰

اعتمادآنلاین| روز شنبه بیست و سوم اسفند آخرین ارزشگذاری شرکت دخانیات ایران در جلسه هیأت واگذاری به ریاست دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد. بنا بود در اجرای مصوبه هیأت وزیران برای انتقال بخشی از سهام وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان تأمین اجتماعی، قیمت کارشناسی شرکت دخانیات ایران و ارزش هر سهم به تصویب هیأت واگذاری برسد.


نظر اعضا بر این بود که برندهای شرکت دخانیات ایران کم ارزیابی شده است به همین منظور جهت بررسی مجدد به سازمان خصوصی سازی اعاده و تصمیم‌گیری به جلسه آتی هیأت واگذاری موکول شد.


ارزش کل دارائی‌های شرکت دخانیات ایران 15/640 میلیارد تومان بود که پس از کسر 2/015 میلیارد تومان بدهی، خالص ارزش شرکت دخانیات ایران 13/600 میلیارد تومان برآورد شده است که حدوداً معادل 550 میلیون دلار به نرخ ارز روز است. در سال 1393 هیأت واگذاری ارزش شرکت دخانیات ایران را 5/000 میلیارد تومان تعیین کرده بود که به نرخ ارز وقت معادل یک و نیم میلیارد دلار میشده است، کاهش ارزش ارزی شرکت دخانیات ایران علاوه بر قیمتگذاری غیر صحیح برندهای آن شرکت میتواند ناشی از عدم تناسب رشد ارزش دارائی‌های ثابت متناسب با افزایش شدید نرخ ارز، بی‌پایه بودن ارزش گذاری سال 1393 توسط هیأت واگذاری (چون قیمت کارشناسی هنوز نهایی نشده بود) و یا تغییر شیوه ارزیابی بوده باشد. در سال 1392 شرکت دخانیات ایران سود مناسب داشت که می‌توانست در ارزش گذاری شرکت با استفاده از روش بازدهی اثر مثبت داشته باشد. به این ترتیب در حال حاضر ارزش هر سهم شرکت دخانیات ایران 15/675ریال میشود.

حدود یک درصد از سهام شرکت متعلق به کارکنان است که در قالب سهام ترجیهی به آنان واگذار شده است که با این ارزش گذاری اخیر، نرخ روز این تعداد سهم به حدود 136 میلیارد تومان می‌رسد. بهای تمام شده این تعداد سهام برای کارکنان حدود 30 میلیارد تومان و بر مبنای ارزش گذاری 3/000 میلیارد تومانی شرکت بوده است.

منبع: توتون صنعت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها