کد خبر: 472890
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۳:۳۴:۵۸
| |

علت مرگ پلنگ‌ خاییز مشخص شد

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه گفت: علت مرگ این پلنگ برخورد تیر تشی یا جوجه تیغی به قلب این گربسان بود.

علت مرگ پلنگ‌ خاییز مشخص شد
کد خبر: 472890
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۳:۳۴:۵۸

اعتمادآنلاین| سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه اظهارداشت: در پی کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده خاییز توسط محیط بانان شهرستان کهگیلویه لاشه برای کالبد شکافی به دامپزشکی انتقال داده شد.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: پس از کالبد شکافی، دامپزشک علت مرگ را خون ریزی داخلی ناشی از ورود تیغ تشی به قلب پلنگ خائیز اعلام کرد.

هاشمی گفت: دامپزشک اعلام نموده مرگ براثر ورود جسم نوک تیز (تیغ تشی) به قلب بوده که منجر به خون ریزی داخلی و سرانجام مرگ را رقم زده است.

برای نخستین بار در منطقه حفاظت شده کوه خاییز در شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد 2 قلاده پلنگ کمیاب ایرانی توسط محیط بانان در سال 96 مشاهده شد.

منطقه حفاظت شده خائیز با مساحت 33 هزار و 385 هکتار در مصوبه شماره 163 مورخ 23/10/77 شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.


کوه خاییز با 33 هزار هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بهبهان از سال 77 از سوی شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است.


دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در فاصله حدود180 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها