کد خبر: 472891
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۳:۳۸:۵۸
| |

لغو ویزای عراق برای مردم 37 کشور جهان

وزارت کشور عراق اخذ ویزا برای شهروندان 37 کشور را لغو کرد.

لغو ویزای عراق برای مردم 37 کشور جهان
کد خبر: 472891
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۱ ۱۳:۳۸:۵۸

اعتمادآنلاین| وزارت کشور عراق اعلام کرد که دولت تصیم گرفته است شهروندان 37 کشور را از اخذ ویزا معاف و ورود آنان به کشور را بدون ویزا شود زیرا این کار باعث تشویق برای سرمایه گذاری خارجی و رونق گردشگری در عراق خواهد شد.

به گزارش شفقنا، «خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در این خصوص گفت: دولت تصمیم گرفته ورود شهروندان 37 کشور را بدون اخذ ویزا کند و این تصمیمی بسیار جسورانه از زمان تشکیل دولت بوده است.

او افزود: هدف از این تصمیم جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت از اقتصاد عراق است و از زمان 15 مارس مراحل اجرای آن آغاز شده است.

المحنا گفت: این تصمیم شامل بازرگانان، شرکت های عضو دائمی شورای امنیت، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و سوئیس است که برای ورود به عراق از طریق بندرهای هوایی، زمینی و دریایی، در ازای برای پرداخت هزینه ویزای تنها 75 دلار برای مدت دو ماه اقامت پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد که با توجه به شرایط بهداشتی-درمانی که عراق از آن عبور می کند، مسافران بر اساس تصمیم کمیته عالی بهداشت و ایمنی باید کلیه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند و معاینات بیماری همه گیر کرونا را انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها