تظاهرات انگلیسی‌ها به لایحه افزایش اختیارات سرکوبگرانه پلیس

چند هزار نفر از مردم انگلیس در اعتراض به لایحه دولت برای افزایش اختیارات پلیس جهت سرکوب تظاهرات‌، در شهر بریستول تجمع کردند که با مشت آهنین نیروهای امنیتی مواجه شدند.

تظاهرات انگلیسی‌ها به لایحه افزایش اختیارات سرکوبگرانه پلیس
کد خبر: 472967
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۰۹:۲۵:۲۷

اعتمادآنلاین| در پی دخالت پلیس و نیروهای امنیتی در تظاهرات چند هزار نفری علیه لایحه افزایش اختیارات سرکوبگرانه پلیس، این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هزاران نفر از مردم شهر «بریستول» واقع در جنوب غرب انگلیس، عصر یکشنبه با تجمع در خیابان‌های این شهر، به لایحه دولت لندن برای افزایش قدرت پلیس جهت سرکوب کردن تظاهرات‌ها اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس با لباس‌ها و تجهیزات کامل ضد شورش با استفاده از باتون و سپرهای حفاظتی به معترضان حمله کرده و سعی کردند آنها را متفرق کنند.

پلیس انگلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها محدودیت‌های قرنطینه‌ای مربوط به ممنوعیت چنین تجمعاتی را نقض کرده بلکه از دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز پیروی نکردند.

به نوشته رویترز، معترضان با خود پلاکاردهایی با نوشته‌های «روزی که دموکراسی به دیکتاتوری تبدیل شد» و «به این سادگی نمی‌توان ما را ساکت کرد» حمل کرده و به لایحه جدید دولت انگلیس اعتراض کردند.

تصاویر منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که معترضان به سمت نیروهای امنیتی اشیاء آتش‌زا پرتاب کرده و یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها