کد خبر: 473070
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۲۰:۴۲:۰۰
| |

معاون علوم پزشکی گیلان:

مسافرت نرفتن، بهترین رفتار برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا است / مردم به تست منفی کرونا اعتماد نکنند

آبتین حیدرزاده  معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه روز گذشته 55 بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر حدود 300 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

مسافرت نرفتن، بهترین رفتار برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا است / مردم به تست منفی کرونا اعتماد نکنند
کد خبر: 473070
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۲۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه یک فرد آلوده بدون علامت می تواند ظرف مدت دو ساعت یک فضای سربسته از ویروس پُر کند، گفت: در این فضا اگر ماسک نزنیم، احتمال انتقال کرونا صد درصد است.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه روز گذشته 55 بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر حدود 300 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 60 نفر وخیم است.

وی بهترین رفتار برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا را عدم سفر دانست و افزود: متاسفانه شاهد انجام زیاد مسافرت به گیلان هستیم و مسافران زیادی تعطیلات عید را برای سفر و دید و بازدید انتخاب کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: افراد در فضاهای سربسته حتما ماسک بزنند، اما در فضاهای باز با رعایت فاصله 1.8 متری احتمال ابتلا به کرونا پایین است.

حیدرزاده، با بیان اینکه یک فرد آلوده بدون علامت می تواند ظرف مدت دو ساعت یک فضای سربسته از ویروس پُر کند، گفت: در این فضا اگر ماسک نزنیم، احتمال انتقال کرونا صد درصد است؛ البته با ماسک هم احتمال انتقال کرونا وجود دارد.

وی از مردم خواست به تست منفی کرونا اعتماد نکنند و ادامه داد: این تست ها خطا دارد و نباید به دلیل منفی شدن تست دورهمی برگزار کنیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم جدی گرفتن کوچکترین علائم سرماخوردگی همچون سردرد و سرفه و گلودرد، متذکر شد: در صورت بروز علائم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید و به بیمارستان و اورژانس نروید، زیرا بار آلودگی آن بیشتر است. مراکز بهداشتی و درمانی 24 ساعته پاسخگو هستند و از بیماران شرح حال گرفته و راهنمایی لازم را ارائه می کنند.

حیدرزاده، دورهمی های زیر 15 دقیقه را مناسب دانست و اضافه کرد: دورهمی ها حتما کوتاه همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و حتی المقدور سالمندان حضور نداشته باشند. افراد دارای ریزفاکتورهایی مانند فشار خون و دیابت و نقص ایمنی نیز در صورت ابتلا به کرونا، شکل شدید بیماری را می گیرند و ممکن است منجر به مرگ شود لذا در دورهمی ها شرکت نکنند.

وی با بیان اینکه بهتر است دورهمی ها و دید و بازدید عید در فضای باز باشد، عنوان کرد: اگر در فضای بسته قرار گرفتید، پنجره ها را باز کنید تا هوا جابجا شده و احتمال بیمار شدن کاهش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها