کد خبر: 473303
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۶:۲۴:۲۶
| |

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد:

روند شیوع کرونا در استان سرعت گرفته است / خطر گسترش ویروس جهش یافته از طریق تجمعات

آبتین حیدرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روز چهارشنبه  (4 فروردین) در بازدید از پایگاه بهداشتی پایانه مرزی آستارا  گفت: دیروز 45 بیمار و امروز 75 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و تعداد کل بیماران کووید 19 استان به حدود 300 نفر رسیده است.

روند شیوع کرونا در استان سرعت گرفته است / خطر گسترش ویروس جهش یافته از طریق تجمعات
کد خبر: 473303
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۶:۲۴:۲۶

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روز چهارشنبه (4 فروردین) در بازدید از پایگاه بهداشتی پایانه مرزی آستارا گفت: دیروز 45 بیمار و امروز 75 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و تعداد کل بیماران کووید 19 استان به حدود 300 نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: روند شیوع کرونا در گیلان سرعت گرفته و دلیل آن حضور گردشگران و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی است و با تغییر رنگ به نارنجی، محدودیت سفرها تشدید خواهد شد.

وی از گردشگران و مسافران گیلان خواست به گشت و گذار در این استان خاتمه داده و از نزدیک شدن به خانواده ها پرهیز و در مراکز استاندارد نظیر هتل ها اقامت کنند.

حیدرزاده خطر ویروس جهش یافته و گسترش آن از طریق تجمعات را مهم دانست و گفت: امکان دارد افراد بدون علائم ناقل اینگونه ویروس باشند و به راحتی آن را منتقل کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ویروس به راحتی منتقل می شود و سفرها تاثیر بسزایی در این موضوع دارد و ادامه مسافرت ‌ها می‌ تواند ویروس را به مناطقی ببرد که آنجا آلوده نبوده است.

وی افزود: ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور به معنی پایان همه گیری کرونا نیست و باید همچنان به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از تجمع‌ ها و دورهمی ‌های خانوادگی توجه کنیم.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا زرد است و این ویروس در بیش از 200 کشور دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها