آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

ایران انتخاب کرده است که تعامل نکند

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد درباره بازگشت به برجام «توپ در زمین ایران است.»

ایران انتخاب کرده است که تعامل نکند
کد خبر: 473305
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۴ ۱۶:۴۸:۲۱

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، عصر چهارشنبه به وقت تهران در نشستی خبری در بروکسل مدعی شد که که «در رابطه با ایران ما کاملا روشن ساخته‌ایم که راه دیپلماسی باز است.»

به گزارش فارس، وی افزود: «وقتی اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که همه مشارکت‌کنندگان در برجام دور هم جمع شوند تا شیوه بازگشت به پایبندی مورد بررسی قرار گیرد ما به آن جواب مثبت دادیم اما ایران تا به امروز انتخاب کرده است که تعامل نکند.»

وی در ادامه مدعی شد: «همان‌طور که گفته‌ایم اکنون توپ در زمین آنها (ایرانی‌ها) است. باید ببینیم که آیا آنها می‌خواهند راه دیپلماسی را در پیش گیرند و به پایبندی به توافق بازگردند.»

وی بار دیگر این ادعای آمریکا را تکرار کرد: «اگر این اتفاق بیفتد آمریکا به دنبال توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران بوده و به برخی موضوعات دیگر نیز خواهد پرداخت. او این موضوعات را بی‌ثبات‌سازی سایر کشورهای خاورمیانه، برنامه موشک‌های بالستیک و ... خواند.»

بلینکن در حالی ایران را به رویگردانی از دیپلماسی متهم کرده و توپ را در زمین ایران دانسته که این کشور او بوده که با خروج از برجام تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تهران وضع کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها