تحریم و فشار اقتصادی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

وزرای امور خارجه روسیه، بلاروس، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان بیانیه کشورهای مشترک‌المنافع علیه استفاده از تحریم‌ به عنوان اهرم فشار بر سایر کشورها را امضا کردند.

تحریم و فشار اقتصادی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 473395
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ۱۵:۰۸:۳۸

اعتمادآنلاین| ترکمنستان به بیانیه کشورهای مشترک المنافع علیه استفاده از تحریم‌ها پیوست.

به گزارش فارس، کشورهای شرکت کننده در این بیانیه نگرانی خود را نسبت به افزایش اقدامات یک جانبه اجباری، از جمله اقدامات اقتصادی مبتنی بر قوانین بین المللی علیه سایر کشورها اعلام کردند.

در این بیانیه تاکید شده که بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد اعمال مجازات منحصراً از اختیارات شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نویسندگان بیانیه به اهمیت اصل عدم مداخله در امور داخلی دولت‌های مستقل اشاره و تاکید می‌کنند که این اصل هرگونه مداخله با هدف سازماندهی سرنگونی دولت‌های مشروع و همچنین اعمال فشار نقض آشکار قوانین بین المللی است.

علاوه بر وزرای خارجه روسیه و ترکمنستان این بیانیه را همتای آنها در ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان امضا کرده‌اند.

شایان ذکر است که همه این کشورها به جز ترکمنستان اعضای کامل اتحادیه همسود هستند اما ترکمنستان بر اساس حقوق عضویت در آن عضو است. دو کشور آذربایجان و مولداوی با وضعیت عضویت کامل کشورهای مستقل مشترک المنافع به این بیانیه پیوستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها