اعتراض تیم فوتبال آلمان به نقض «حقوق بشر» در قطر+ عکس

تیم ملی آلمان بامداد امروز به مانند تیم ملی نروژ نسبت به اتفاقات و نقض حقوق بشر در قطر برای آماده سازی جام جهانی 2022 واکنش نشان داد.

اعتراض تیم فوتبال آلمان به نقض «حقوق بشر» در قطر+ عکس
کد خبر: 473455
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دیدار آلمان و ایسلند بامداد امروز در رقابت‌های راه یابی به جام جهانی 2022 قطر، با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. آلمان با اینکه توانست در این مسابقه از سد ایسلند با 3 گل عبور کند ولی به خاطر کاری دیگر به سوژه اصلی رسانه‌های اروپایی بدل شد.

پیش از آغاز بازی تیم ملی آلمان به مانند تیم ملی نروژ با لباس‌هایی خاص وارد میدان شد تا اعتراضات خود را نسبت به اتفاقات کشور قطر برای آماده سازی جام جهانی نشان دهد. آلمانی‌ها با پیراهنی که روی آن عبارت «حقوق بشر» نوشته شده بود وارد بازی شدند و اعتراض خود را کاملا به جهانیان نشان دادند.

این اعتراض یک موضع گیری نسبت به اتفاقات میزبانی قطری‌ها در جام جهانی 2022 بود که باعث شد هزاران کارگر مهاجر، هنگام ساخت ورزشگاه‌های بزرگ قطر جان خود را از دست بدهند. گاردین در گزارش ماه گذشته خود ادعا کرد که 6500 تن از مهاجران کشورهای حوزه خلیج فارس از زمانی که قطر برنده میزبانی شد، جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان عفو بین الملل این هفته در مباحثه با فیفا این تصمیم را گرفت تا با فشار آوردن روی کشور قطر باعث شود تا اتفاقات حقوق بشری در این مسئله پاک شود. آنها طی نامه‌ای عنوان کردند که فیفا وظیفه دارد تا خطرات حقوق بشری این رویداد را کاهش دهد و با نفوذ خود باعث شود تا حقوق کار کارگران مهاجر در کشور قطر اصلاح شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها