کد خبر: 473511
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

احمدی‌نژاد:

می‌توانیم با آمریکا صلح کنیم / با بوش درباره عراق توافق کردیم

ما در عراق با آمریکایی‌ها و بوش پسر درباره مسائل منطقه، درباره خروج آمریکایی‌ها از عراق مذاکره کردیم

می‌توانیم با آمریکا صلح کنیم / با بوش درباره عراق توافق کردیم
کد خبر: 473511
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران در مصاحبه‌ای گفت:

*چرا ما باید با دولت آمریکا دشمن باشیم؟ ما با عملکرد مخالفیم؟ یعنی ما می گوییم ظلم نکن، سلطه جویی نکن. حالا اگر سلطه طلبی و ظلم نبود آیا ما با اسم دعوا داریم؟ این را هم اضافه کنید که در آمریکا اصلا دولت 5 درصدر کار است و اصل کار آن هیات حاکمه و سرمایه داران بزرگ جهانی پشت پرده هستند و ما با آنها مشکل داریم اما الان موضوع قاطی شده است و هی گفته می شود که ما باهم دشمنیم. ما با کی دشمنیم؟ آیا اشکالی دارد الان مردم ایران و آمریکا با هم رابطه داشته باشند؟

*اگر یادتان باشد ما به دولت آمریکا نامه نوشتیم که اجازه بده پرواز مستقیم بین دو کشور انجام شود، زیرا معتقد بودم که هیچ دولتی حق ندارد رابطه مردم خودش را با مردم کشوری قطع کند؛ الان هم دولت ایران و هم آمریکا از دو طرف رابطه مردم را با هم قطع کرده اند، در حالی که دولت‌ها با هم اختلاف دارند.

*در موضوع هسته‌ای و در سال 89 نشستیم و توافق کردیم؛ البته از موضع کاملا برابر یعنی ما سوخت 20 درصد می‌خواستیم برای راکتور تهران که برای ما رادیو دارو تولید می کند و سوختش تمام شده بود.

*ما در سال‌های 85، 86 و 87 هم با آمریکایی‌ها راجع به مسائل منطقه مذاکره کردیم. پس می‌شود مذاکره کرد. ما قبلا هم با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم ما در عراق با آمریکایی‌ها و بوش پسر درباره مسائل منطقه، درباره خروج آمریکایی‌ها از عراق مذاکره کردیم. اینکه اصلا نباید مذاکره کرد یعنی چی ؟ این درحالی است که ما به منطق و یا موضع خودمان شک داشته باشیم وگرنه اگر موضع ما برابر باشد و اگر پذیرفتند می شود. فردا اگر یک نفر در آمریکا گفت ما موضع عدالت و احترام را می پذیریم ما هم می گوییم بسیار خب، مخفی کاری هم نمی کنیم و عینا در مقابل دوربین های تلوزیون با هم مذاکره می کنیم اشکالی دارد؟ اگر کسی خواست زور بگوید آن زمان معلوم می شود و زیربار زورش نخواهیم رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها