«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کووید-19 ثروتمندان را ثروتمندتر کرد/ ثروتمندان چگونه دارایی خود را در زمان همه‌گیری کرونا حفظ می‌کنند؟

اگرچه جهان در سال 2020 با بحران کرونا درگیر بود و بزرگ‌ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم را تجربه می‌کرد، اما برخی از میلیاردرها ثروتمندتر شدند. حالا برخی از این افراد می‌خواهند به طریقی ثروت خود را حفظ کنند، عده‌ای در اندیشه مهاجرت و فرار مالیاتی هستند و برخی هم فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهند.

کووید-19 ثروتمندان را ثروتمندتر کرد/ ثروتمندان چگونه دارایی خود را در زمان همه‌گیری کرونا حفظ می‌کنند؟
کد خبر: 473562
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اگرچه جهان در سال 2020 با بحران کرونا درگیر بود و بزرگ‌ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم را تجربه می‌کرد، اما برخی از میلیاردرها ثروتمندتر شدند. حالا برخی از این افراد می‌خواهند به طریقی ثروت خود را حفظ کنند، عده‌ای در اندیشه مهاجرت و فرار مالیاتی هستند و برخی هم فعالیت‌های خیرخواهانه انجام ​می‌دهند.

کووید-19 ثروتمندان را ثروتمندتر کرد

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رویترز، طبق گفته مجله فوربس، تقریباً 2سوم میلیاردرهای جهان در سال 2020 ثروت بیشتری به دست آوردند. این مجله که ثروت‌های شناخته‌شده عمومی را ردیابی می‌کند تخمین‌ زده که میلیاردرها در سال 2020 تا اواسط دسامبر 20 درصد ثروتمندتر شده‌اند.

جیسون کاین استراتژیست مالی معتقد است بسیاری از ثروتمندان قصد دارند ثروت خود را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صندوق‌های قابل اعتماد منتقل کنند. آنها با این کار مالیات کمتری پرداخت می‌کنند.

این استراتژیست مالی در ادامه به بحران کووید اشاره می‌کند و می‌گوید: «نزدیک به 80 درصد سرمایه‌داران شرایط پیش‌آمده را یک فرصت تلقی می‌کنند.»

تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد جهانی

انتخابات آمریکا تاثیر زیادی بر اقتصاد جهانی مخصوصاً آمریکا گذاشته است. طبق گفته کارشناسان، برخی از افرادی که سرمایه‌شان را در زمان شیوع ویروس کرونا از بازار خارج کرده بودند بعد از انتخابات آمریکا دوباره وارد بازارهای مالی شده‌اند.

آلوینا لو، استراتژیست ارشد ثروت در ویلمینگتون تراست در این‌باره توضیح می‌دهد: «در سه‌ماهه آخر سال گذشته شاهد افزایش اعتماد مردم به بازارها بودیم. اکثر قریب به اتفاق مشتریان ما تا زمان انتخابات آمریکا در ماه نوامبر نظاره‌گر بازار بودند و پس از انتخابات، به سرعت فعالیت خود را از سر گرفتند.»

مهاجرت گزینه جدید سرمایه‌داران

این روزها مهاجرت بخشی از برنامه ثروتمندان جهان شده است. گروهی از سرمایه‌داران بزرگ به دنبال مهاجرت هستند، توجیه‌شان ‌هم فرار از پرداخت مالیات است. آنها به دنبال مهاجرت به کشورهایی هستند که سیستم مالیاتی ضعیف دارند.

یک دفتر مهاجرتی که در لندن مستقر است درباره مهاجرت ثروتمندان می‌گوید: «مراجعه ثروتمندانی که قصد مهاجرت دارند طی همه‌گیری کرونا افزایش یافته است؛ به عنوان مثال تعداد تماس‌های ما از ایالات متحده آمریکا در سال 2020 بیش از 206 درصد رشد داشته و تماس‌ها از برزیل نیز 156 درصد افزایش یافته است.

تمایل ثروتمندان به کار خیریه و افزایش مالیات بر ثروت

بحران کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و مشاغل زیادی را نیز از بین برده است. همین موضوع میزان مشارکت ثروتمندان در امور خیریه را افزایش داده است.

به گفته جودی اسپالتوف رئیس مشاور خانواده و امور خیریه UBS، شیوع کرونا توجه بسیاری از افراد فوق‌العاده ثروتمند را به مسائل اجتماعی معطوف کرده است.

طبق گفته اسپالتوف، این نهاد خیریه برای مبارزه با گرسنگی جهانی 168 میلیون دلار کمک خیریه جمع‌آوری کرده که 74 درصد بیشتر از سال قبل آن بوده است.

هرچند فعالیت خیرخواهانه ثروتمندان دو دوره همه‌گیری کرونا افزایش یافته، اما گری استیونسون میلیونر انگلیسی معتقد است برای مقابله با هر نابرابری اجتماعی‌ای ثروتمندان باید مالیات بر درآمد بیشتری پرداخت کنند.

او در این باره می‌گوید: «اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که میلیاردرها مالیات بر درآمد کمتری نسبت به کارگران عادی پرداخت می‌کنند و برای برقراری عدالت اجتماعی باید مالیات بر ثروت بیشتری از ثروتمندان اخذ شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها