اردوی جهادی در احمد فداله جگر شیر می­‌خواهد؛ گر مرد رهی بسم‌الله

اسماعیل احمدی نوشت: به لطف نماینده انقلابی و جهادی ولی فقیه در خوزستان که تا کنون چهار نوبت به دیار احمد فداله سفر کرده امسال نیز لحظه­ تحویل سال رو با اهالی عزیز منطقه به جشن نشستیم و سال‌مون رو نه در شعار که در عمل مبتنی بر عنوان ولّی عزیزمان مبنی بر «تولید، پشتیبانی­‌ها و مانع زدایی­‌ها» آغاز کردیم.

اردوی جهادی در احمد فداله جگر شیر می­‌خواهد؛ گر مرد رهی بسم‌الله
کد خبر: 473679
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۸ ۲۰:۱۹:۰۸

اعتمادآنلاین| اسماعیل احمدی در یادداشتی از برگزاری اردوی جهادی در روستای احمد فداله نوشته است. این یادداشت را در ادامه می‌خوانید.

- روزهای پایانی سال:

اسفندماه برای خیلی­ها تداعی نزدیک شدن به نوروزه؛ روزهای خونه تکانی و شلوغی بازار و خرید لباس و ارزاق و خلاصه حال و هوای متفاوت، و تب و تاب خاصی داره ....

اما یه عدّه هستن که اونا هم حسابی اسفند که می شه توی بازار می­چرخن و تا دلتون بخواد خرید می­کنن امّا نه برای خودشون؛ که دارن حسابی کادو آماده می­کنن تا ببرن به روستاییا هدیه کنن مثل منتظرانی‌ها که سال­های ساله روزهای آخر سال رو اینطوری سپری کردن.

- سختی­‌های شیرین اردوی جهادی:

اونایی که توی مدرسه یا دانشگاه یا کانون فرهنگی و پایگاه بسیج اردو بردن؛ خوب می­دونن اردو برگزار کردن کار خیلی سختیه؛ از جذب منابع و پشتیبانی و به ویژه همدلی میان اعضای اردو که از هر طیف و سلیقه­ای هستن.

یادمه وقتی بچه‌­ها می­‌خواستن از یه اردوی سخت نام ببرن می­‌گفتن راهیان نور سخت ترینه چون امکانات مثل اسکان و سرویس بهداشتی و ... کم هست (البته اون قدیما، چون الان زیر ساخت­های راهیان نور واقعا کامل شده که البته بازهم همین گرفتن وسیله نقلیه و 5 ، 6 روز رفت و آمد حسابی سخته و بچه­ها رو هم خسته می­کنه) امّا به نظرم هیچ سختی به اندازه­ی یه اردوی جهادی چند روزه در مناطق دور دست و محروم نیست که واقعاً امکانات نداشته باشه. یاد سیستان و بلوچستان افتادم که سال 88 به روستاهایی که می­رفتیم آب رودخانه می­خوردیم و سرویس بهداشتی هم کلّا یکی دو تا نداشت و ....

امّا با احترام به تمام همسنگران جهادی، با تجربه­ای بیشتر از دو دهه برگزاری انواع اردوهای دانش آموزی و دانشجویی و خانوادگی از مشهد و شمال و اصفهان و شیراز تا راهیان نور و اربعین و به ویژه جهادی؛ باید صادقانه اعتراف کنم سخت تر از اردوی جهادی چند ده نفره در منطقه­‌ی احمد فداله (دزفول) سراغ ندارم.

مخصوصا سال 94 که اولین اردو رو برگزار کردیم در حالی که نه برق داشتیم نه آب مناسب نه راه نه سرویس بهداشتی نه اسکان مناسب به ویژه برای خواهران و نه حتی یک جای حداقلی برای برپایی فعالیت­های بهداشت و درمان و فرهنگی و آموزشی و ...

وقتی اردو در احمد فداله به آرزو شبیه می­شه که خیلی از گروه­ها تلاش کردن تا اونجا اردویی بزارن امّا وقتی راه بی راهه و مشکلات منطقه رو شنیدن یا بخشی رو دیدن؛ بی خیال اردو شدن نهایتا به هر سختی تا به حال یکی دو گروه اومدن که اوناهم پشت دستشون رو داغ کردن که عمرا دیگه اون طرفا پیداشون بشه ... چرا؟ برخی دلایل رو در بالا گفتم که به اونا اضافه کنید؛ تامین خودروی اردو رو که بازای هر 4 نفر باید یه ماشین دنده کمک دار شاسی بلند جورکنی مثل همین چند روز قبل که 86 نفر جهادگر رفتیم و 22 ماشین با چه سختی و چند هفته پیگیری تونستیم جورکنیم اونم برخی نهادها بدقولی کردن و حسابی در بی­نظم کردن اول اردو و تاخیر در اعزام به منطقه؛ ما رو روسپید کردن!!

هر سال که اردو می­بریم احمد فداله به دلیل ارتفاعات 2800 متری و قلل سر به فلک کشیده و درّه­های مخوف با پیچ و خم­های بسیار بسیار تندِ سنگلاخی از 40 روز قبل حدیث کساء نذر حضرت زهرا علیها السلام می­کنیم تا مبادا بر خلافِ معمول این منطقه­ی صعب العبور که کشته­ها و مجروحین زیادی داده؛ جهادگران عزیزمون دچار سانحه بشن و خدا شاهده که چقدر صلوات می­فرستیم و در هر پیچ شهادتین می­گیم و ...

تازه وقتی به منطقه می­رسی و می­بینی که خیلی از نقاط نه خونه­ی مناسبی داره نه حمام و سرویس بهداشتی و نه ... اون موقع معنای واقعی یه اردو رو متوجه می­شی که چطور باید ده­ها جهادگر در تخصص­های مختلف رو پشتیبانی کنی و اینکه اون همه امکانات پشتیبانی و دارویی و جوایز و ... رو با خودت منتقل کنی که از دزفول تا اولین روستا 6 یا 7 ساعت و بیشتر طول می­کشه و تا آخرین روستاها هم دو روز راه با ماشین و از اونجا با اسب و قاطر و یا پیاده.

اینکه هیچ وقت از سرما خوابت نبره و با یک صاعقه­ی خفن و برق آسا و تگرگ­های بی نظیر و تیره شدن آسمان و زمین؛ تا روزها و ماه­ها نوعی ترس جالب، تمام وجودت رو فرا بگیره تازه اگر مثل همیشه موقع صاعقه و تگرگ و سیل؛ مثل من خوش شانس و خوش اقبال؛ روی قلّه­‌ها نباشی مانند همین چند روز قبل!

خلاصه بارها گفتم هرکسی که به احمد فداله میاد باید زندگیش رو دو قسمت کنه قبل از اومدن و بعد از سفر به این سرزمین مصفّا و خاص و شگفتی آفرین.

جهادگرای کم و زیادی رو دیدم که بعد از اردو کلّا بی خیال جهادی حداقل توی این منطقه شدن از روحانی و پزشک تا دانشجوی جوان و در ظاهر شجاع امّا ... خیلی­ هاشون حاضرن هر نقطه­ی محرومی بیان اردوی جهادی امّا منطقه­ی صعب العبور احمد فداله "خیر" ...

- منتظرانی‌ها:

امّا قصّه­‌ی یاران واقعی احمد فداله کمی متفاوت هست. جهادگرانی از جنس آهن و پولاد با قلب­هایی از جنس آیینه و آب که 6 ساله یاریگر اهالی شریف و غیور و با صفای سرزمینِ سادات حسینی و عشایر بختیاری احمد فداله هستن و از ده زنان تا فداله عمران و دارخلک و دورک و دره کاید و مودوآرپناه و البته خود منطقه احمد فداله با شجاعت مثال زنی حاضر می­شن و در دل تمام مخاطرات و کمبودها و کاستی­ها و موانع و مشکلات، سوسول بازی در نیاورده و مقاوم چون سرو در برابر کوه­های زاگرس ایستادن و در نهایت این قلل مرتفع زاگرس بوده که در برابر این همه شکوه و عظمت مثال زدنی جهادگران جبهه جهادی منتظران خورشید سر تعظیم و تسلیم فرود آورده و اینگونه طی این 6 سال، ده­ها میلیارد تومان برای عمران و آبادانی منطقه جذب شده از راه سازی و برق رسانی و آب رسانی تا احداث خانه­های محرومین و خانه بهداشت و خانه عالم و مدرسه و مسجد و حتی اختصاص بالگرد اورژانسی ویژه­ی منطقه و بیش از هزار تن هدایای مردمی از کیف و کفش و نوشت افزار تا سبد ارزاق و آرد و پتو و ... .

مانند همین اردوی اخیر که ستاد اجرایی فرمان امام یکصد جهیزیه رو به نو عروسان این دیار مصفا و سرزمین مهربانی­ها هدیه کرد.

- ارتباط گروه های جهادی:

حضرت رهبر آقای خوبی­‌های مان در پیام مرداد ماه 97 به گروه­های جهادی تاکید کردند که گروه­های جهادی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و چقدر خوب که این اردو منتظران در منتظران شد چرا که گروه­ جهادی منتظران حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی له الفرج به یاری منتظران خورشید آمده و در محور بهداشت و درمان اقدامات ارزشمند و ارزنده­ای رو تقدیم ولی نعمتان انقلاب نمودن که ای کاش قلم یارای توصیف جهاد آسمانی این جوانان عزیز دانشجو را به ویژه شیر زنان مقاوم و صبور اردو رو داشت که چگونه با عشق و علاقه و از سر دغدغه و سرّ باطن؛ کانون گرم خانواده رو به خدا سپرده و به این اردوی سخت امّا حقیقتاً مانا و ماندگار اومدن که باید با دیدن صحنه­‌های عاشقی و شیدایی این جهادگران لایق این آیه­ی شریفه را بلند بلند قرائت کرد که «فتبارک الله احسن الخالقین»

- روزهای نخست فروردین:

به لطف نماینده انقلابی و جهادی ولی فقیه در خوزستان که تا کنون چهار نوبت به دیار احمد فداله سفر کرده امسال نیز لحظه­‌ی تحویل سال رو با اهالی عزیز منطقه به جشن نشستیم و سال مون رو نه در شعار که در عمل مبتنی بر عنوان ولّی عزیزمان مبنی بر «تولید- پشتیبانی­ها و مانع زدایی­ها» آغاز کردیم چرا که مسئولین عزیز استان از فرماندهان دلاور ارتش و سپاه تا مسئولین کمیته امداد و راه و شهرسازی و عشایری و بنیاد مسکن و منابع طبیعی و ... رو همراه خود بردیم تا برای تولید؛ میزان پشتیبانی‌­ها رو تقویت و توسعه داده و موانع موجود رو از سر راه جهادگران و اهالی بردارن تا به زودی این شعار پر شعور منتظرانی‌ها محقق بشه که: احمد فداله را- می‌سازیم.

06

06

08

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها