کد خبر: 473758
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

در «اعتمادآنلاین» با زیرنویس فارسی ببینید:

چرا دانمارک و فنلاند شادترین کشورهای جهان هستند؟ (بخش اول)

چگونه می‌توان در زندگی شاد بود؟ آیا این موضوع صرفاً مساله‌ای شخصی است یا به سیاست‌گذاری دولت‌ها نیز مربوط است؟ به نظر می‌رسد راه‌حل این مساله را کشورهای شمال اروپا به خوبی کشف کرده‌اند.

حجم ویدیو: 25.71M | مدت زمان ویدیو: 00:06:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 473758
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهاب غدیری- چگونه می‌توان در زندگی شاد بود؟ آیا این موضوع صرفاً مساله‌ای شخصی است یا به سیاست‌گذاری دولت‌ها نیز مربوط است؟ به نظر می‌رسد راه‌حل این مساله را کشورهای شمال اروپا به خوبی کشف کرده‌اند.

فنلاند و دانمارک چند سال پیاپی صدرنشین لیست شادترین کشورهای جهان سازمان ملل بوده‌اند. این کشورها در 6 حوزه بهترین شاخص‌ها را دارا هستند: درآمد، امید به زندگی سالم، حمایت‌های اجتماعی، آزادی، اعتماد و سخاوتمندی.

هر ساله گروهی از متخصصان شادمانی از سرتاسر جهان 156 کشور را بر اساس «شاد» بودن شهروندانش رتبه‌بندی می‌کنند و یافته‌های خودشان را در «گزارش شادمانی جهانی» منتشر می‌کنند.

شاید به نظر برسد که اندازه گرفتن «شادمانی» کار چندان ساده‌ای نیست. اما زمانی که محققان از «شادی» صحبت می‌کنند، مقصودشان «رضایت‌مندی شخص از زندگی و مسیر آن است». جف ساکس، یکی از بنیان‌گذاران گزارش جهانی شادمانی و همچنین استاد دانشگاه کلمبیا، می‌‌گوید: «شادمانی ربطی به این ندارد که دیروز چقدر لبخند زده‌اید یا خندیده‌اید، بلکه به احساس شما از مسیر زندگی‌تان مربوط است.»

کشورهای شمال اروپا- شامل دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند، ایسلند، جزایر فارو، گرینلد و آلاند- از سال 2012 به طور متوالی صدرنشین این لیست بوده‌اند، این در حالی است که کشورهایی نظیر ایالات متحده جایگاه 18 یا 19 را داشته‌اند. کشور ایران نیز طبق گزارش سال 2020 ، به ترتیب پس از عراق، لبنان، بورکینافاسو، گامبیا، مالی، نیجریه، ارمنستان و گرجستان، رتبه 118 را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها