کد خبر: 473849
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۹:۲۰
| |

رئیسی: باید باب اتهام زنی را بست

رئیس قوه قضائیه بر برخورد عبرت‌آموز و جدی با افراد فاسد و مفسد تأکید کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه نسبت به فساد مماشات نمی‌کنیم، اما باید این موارد با اسناد و دلیل باشد و باید باب اتهام زنی را بست.

رئیسی: باید باب اتهام زنی را بست
کد خبر: 473849
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۹:۲۰

اعتمادآنلاین| آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز دهم فروردین‌ماه در دیدار با اقشار مختلف جامعه که در محل سالن اجلاس جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شنیدن سخنان جوانان، دانشجویان، اصناف، نخبگان، علما و... بسیار مغتنم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی اشاره به فلسفه قیام و نهضت اسلامی که بارها در سخنان امام راحل و در قانون اساسی اجرای عدالت بر اساس آموزه‌های دینی بوده است، افزود: شاید بعد از توحید هیچ مفهومی به گستردگی عدالت در مفاهیم فرهنگی و دینی ما نباشد؛ عدالت در توحید و نبوت، معاد و عدالت در فرج، عدالت اقتصادی، اجتماعی، انفسی، آفاقی و ... این بحث در آموزه‌های دینی بسیار گسترده است و بسیار می‌توان سخن گفت و قلم فرسایی کرد.

رئیسی با بیان اینکه در عدالت اجرایی و اثباتی سخن و تأکید است نه در عدالت توصیفی و نگاشتی، بیان کرد: جامعه ما باید مبتنی بر عدالت باشد و لازمه اجرای آن چند نکته اساسی است که محور اول مردم، دست‌اندرکاران، حاکمان و مسئولین در هر مسندی هستند خودشان عادل باشند.

وی تصریح کرد: به هر میزان در جامعه، ادارات و سازمان‌های ما معنویت و اخلاق رشد کند به همان میزان تخلف و جرم کاهش می‌یابد.

رئیس قوه قضائیه کارآمدترین نظام در جامعه را نظام خودکنترلی عنوان کرد و با بیان اینکه نیروها خودشان را کنترل کنند و در آشکار و پنهان خلاف قانون و عدالت اقدام نکنند، بیان کرد: در جامعه اسلامی افراد خودسازی را پیشه کنند تا جامعه سازی شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم عموماً و فرهیختگان خصوصاً نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشند و باید همه احساس مسئولیت در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه مردم لرستان خوب امتحان پس دادند و آنان سپاه عاطفه و کانون غیرت در برابر فتنه‌ها هستند و از این امتحانات پیروز درآمدند، افزود: دید ما به لرستان همین است اگر حس به‌نظام و ارزش‌های انقلاب نبود امروز در جامعه لرستان 6300 شهید نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان قابلیت تبدیل به یک قطب کشاورزی مکانیزه را دارد و زمانی سرمایه در لرستان معطل بود نهاد خصوصی‌سازی بد و خوب بوده که متأسفانه به کسانی سرمایه‌ها واگذار شد و آن‌ها ویران کردند و بعداً به برخی‌ها دادند و آباد کردند، گفت: مردم لر اراده پولادین دارند و می‌توانند کار فناورانه ارزشمند ارائه دهند و در این راستا بدون اینکه کوچک‌ترین خستگی به ما راه پیدا کند حمایت خواهیم کرد که یک زندگی عزت‌مندانه همراه با رفاه داشته باشید.

رئیسی اظهار کرد: لرستان از آب، خاک، هوا و نیروی کارآمد در حوزه صنعت و کشاورزی و ... برخوردار است و به همین دلیل باید در راستای رونق اقتصادی قدم بردارند.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: مسئله تولید بنا به فرموده مقام معظم رهبری جزو اولویت‌هاست و ما نیز اولویت را روی احیای واحدهای تولیدی قرار دهیم.

وی بیان کرد: افراد و اقشار جامعه برای اینکه فساد و تباهی و نارسایی در جامعه نباشد باید احساس مسئولیت داشته باشند.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود حساسیت سنجی می‌کند که احساس مردم نسبت به دین، نظام، امام و رهبری و ... چگونه است، تصریح کرد: سرمایه بزرگ این ملت ایمان، ریسک‌پذیری، احساس مسئولیت است و بزرگ‌ترین سرمایه انسان نسبت به خود و جامعه این است که احساس مسئولیت داشته باشد و در این عرصه هرگز نباید خسته شد.

رئیسی بیان کرد: آینده‌ها را روشن می‌دانیم و هرگز از این ناکارآمدی‌ها ناامید نخواهیم شد؛ چراکه ترفند دشمن ناامید کردن است.

وی با بیان اینکه رسالت ما این است که امیدوار باشیم که آینده درخشان به دست جوانان کشور رقم می‌خورد و این رسالت سنگینی که به دست ما رسیده نباید با سستی با آن برخورد کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند اعتقاد و باورمان این است که ما می‌توانیم.

وی اظهار کرد: شعار سال تابلویی است که حکایت از نیاز جدی کشور دارد که همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، سمن‌ها و ... در این راستا همت کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: مسئله رونق تولید و ایجاد اشتغال منجر به ایجاد امید در دل مردم می‌شود و این امر ترفندی در برابر توطئه دشمن است؛ چرا که دشمن می‌خواهد با تحریم جلوی ما را بگیرید، سؤال اینجاست در هسته‌ای و صنایع دفاعی بیشتر تحریم داریم یا در قسمت‌های دیگر و باید به‌جای مذاکره به دنبال دور زدن تحریم باشیم.

رئیسی در خصوص اجرای عدالت، افزود: سمن‌ها کار نظارتی را به‌ صورت غیر رسمی بر عهده دارند و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کنند که شاهد نباشیم وضعیت یک کارخانه پس از 20 سال مشخص شود تعطیل است و سازمان‌های نظارتی و سمن‌ها باید فعال باشند و اگر جایی نارسایی مشاهده شد به مسئولین گوشزد کنند.

وی بر برخورد عبرت‌آموز و جدی با افراد فاسد و مفسد تأکید کرد و یادآور شد: هیچ‌گونه نسبت به فساد مماشات نمی‌کنیم اما باید این موارد با اسناد و دلیل باشد و باید باب اتهام زنی را بست.

رئیسی تصریح کرد: چنانچه کسی سندی مبنی بر فساد و تخلف داشت به مسئولین ذی‌ربط تحویل دهند تا با متخلفین برخورد شود و نباید به افراد اتهام وارد کرد؛ چراکه حرمت و آبروی افراد مانند حرمت کعبه است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه افراد، نظارت همگانی، نظارت‌های سازمان یافته و برخورد با فساد اجرای قانون را در جامعه تضمین می‌کند، تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی منجر به وقوع جرم می‌شود و این در حالیست اجرای عدالت منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تعیین افراد و قضات، بومی و غیربومی ملاک نیست بلکه صلاحیت فرد مهم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها