کد خبر: 473858
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آخرین لحظات دیکتاتور لیبی: در آخرین ساعات چه بر سر معمر قذافی آمد؟

با وجود گذشت حدود 10 سال از مرگ معمر قذافی رهبر سابق لیبی، سعودی‌ها باز هم به سراغ روز آخر زندگی این دیکتاتور رفته و در گفت‌وگویی با محافظ قذافی داستان آخرین ساعات زندگی او را بازگو کرده‌اند.

آخرین لحظات دیکتاتور لیبی: در آخرین ساعات چه بر سر معمر قذافی آمد؟
کد خبر: 473858
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود گذشت حدود 10 سال از مرگ معمر قذافی رهبر سابق لیبی، سعودی‌ها باز هم به سراغ روز آخر زندگی این دیکتاتور رفته و در گفت‌وگویی با محافظ قذافی داستان آخرین ساعات زندگی او را بازگو کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های سعودی در گفت‌وگو با «فرج ابراهیم» یکی از محافظان همراه معمر قذافی در روز 20 اکتبر، روزی که او به قتل رسید، آخرین لحظات زندگی رهبر سابق لیبی را تشریح کردند.

به گفته ابراهیم، او و دیگر محافظان تصمیم گرفتند قذافی را متقاعد کنند حلقه محاصره را در لحظات پایانی شب و اوایل بامداد که درگیری‌ها کاهش پیدا می‌کند شکسته و از آن خارج شوند.

از این رو آنها یک خودرو را به شکلی ابتدایی و با استفاده از قرار دادن کیسه‌‌های شن درون آن برای قذافی مستحکم کردند تا او را با آن منتقل کنند.

با این حال سقوط یک گلوله خمپاره روی این خودرو نقشه آنها را به طور کامل نقش بر آب کرد.

در این بین برخلاف روزهای دیگر حملات هوایی ناتو در آن شب متوقف نشد و به طور مستمر ادامه پیدا کرد و همین امر باعث شد تا آنها نتوانند در ساعتی که مقرر کرده بودند حرکت خود را برای شکستن محاصره آغاز کنند و کار به اوایل بامداد و بعد از روشن شدن هوا کشید.

بعد از حرکت خودروها، ستون هدف حمله هوایی ناتو قرار گرفت، اولین موشک مستقیم به خودرو پشت سر خودرو حامل قذافی برخورد کرد و همه سرنشینان آن درجا کشته شدند.

ضربات بعدی هم یک به یک خودروهای همراه را هدف می‌گرفتند.

ابراهیم می‌افزاید: «مجبور شدیم از خودروها پیاده شویم و در ساختمان‌های نیمه‌ساز سنگر بگیریم. درگیری متقابل تا ساعت هشت صبح ادامه پیدا کرد، محافظان قذافی یکی پس از دیگری بر اثر بمباران شدید و سنگین منطقه از پای درمی‌آمدند. به سبب همین اتفاق قذافی توانست به همراه تعداد کمی از بقایای محافظانش از منطقه بمباران بگریزد و ما را که در آنجا مشغول مقاومت بودیم تنها بگذارد.»

او در پایان می‌گوید: «ساعاتی بعد از آن، اواسط ظهر بود که برخی از مخالفان را دیدیدم که دور یک آمبولانس حلقه زده و فریاد می‌‌زدند، قذافی کشته شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها