سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

فرصت برای مصالحه درباره برجام بین ایران و آمریکا وجود دارد

وزیر خارجه روسیه بر وجود فرصت برای مصالحه بین آمریکا و ایران بر سر توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: فرصت برای حصول به مصالحه در موضوع توافق هسته‌ای (برجام) بین ایران و آمریکا وجود دارد.

فرصت برای مصالحه درباره برجام بین ایران و آمریکا وجود دارد
کد خبر: 473921
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۴:۰۵:۳۸

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه در نشست اندیشکده «باشگاه گفت‌و‌گوی والدای» بر وجود فرصت برای مصالحه بین آمریکا و ایران بر سر توافق هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در نشست یک اندیشکده این کشور درباره مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ غرب آسیا صحبت کرد.

سرگئی لاوروف در بخشی از سخنرانی امروز چهارشنبه در اندیشکده «باشگاه گفت‌و‌گوی والدای» درباره مواضع دولت جو بایدن در آمریکا درباره برجام و همچنین ایران اظهارنظر کرد.

به گفته وزیر خارجه روسیه، فرصت برای حصول به مصالحه در موضوع توافق هسته‌ای (برجام) بین ایران و آمریکا وجود دارد.

این مقام ارشد روس دوم فروردین ماه در مصاحبه با رسانه‌های چینی درباره توافق هسته‌ای برجام و مواضع آمریکا صحبت کرده بود.

وزیر خارجه روسیه گفته بود: «وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و هم‌اکنون تلاش می‌کنند آن را احیا کنند، نه تنها (آمریکا) عمل به تعهداتش را متوقف کرد، بلکه تمامی کشورهای دیگر را از عمل به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و نمایش ناتوانی کامل این کشور در مذاکره است».

سرگئی لاوروف در سخنان امروز چهارشنبه خود بار دیگر علیه تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه و چین موضعگیری کرد.

به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، تحریم‌های واشنگتن و بروکسل «روش‌هایی غیرمنصفانه» علیه مسکو و پکن در صحنه رقابت در بازارهای جهانی است.

وی افزود، روسیه به دنبال ایجاد یک رقابت منصفانه است اما اقدامات واشنگتن و بروکسل، «مغایر با هنجارهای سازمان تجارت جهانی است».

وزیر پیش از این در رد تحریم‌های اتحادیه اروپا طی کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی خود گفته بود: کل زیرساخت‌ روابط روسیه با اتحادیه اروپا در پی اقدامات یکجانبه بروکسل از بین رفته و مسکو هیچ روابطی با این اتحادیه به عنوان یک سازمان ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها