کد خبر: 473940
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۸:۲۶:۰۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان:

وضعیت شیوع ویروس کرونا در این استان به مرز هشدار رسیده است

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فشار مضاعف به کادر بهداشت و درمان در پی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: این استان علیرغم تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی، هنوز ظرفیت کافی برای ارائه خدمات همزمان به بیماران بومی و غیربومی را ندارد.

وضعیت شیوع ویروس کرونا در این استان به مرز هشدار رسیده است
کد خبر: 473940
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۱ ۱۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان به مرز هشدار رسیده است.

او افزود: تغییر وضعیت رنگ شهرستان‌ها در برخی از استان‌ها نشان می‌دهد مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌نامه ها‌ی بهداشتی جدی گرفته نشده و این مسئله بسیار مخاطره‌آمیز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به فشار مضاعف به کادر بهداشت و درمان در پی رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و اظهار داشت: این استان علیرغم تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمانی، هنوز ظرفیت کافی برای ارائه خدمات همزمان به بیماران بومی و غیربومی را ندارد.

سالاری با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال تشکیل دورهمی‌های خانوادگی یادآور شد: تشکیل تجمعات یکی از اصلی‌ترین کانون‌های شیوع و ابتلا به ویروس کرونا است، ازاین‌رو انتظار می‌رود مردم در روز طبیعت امسال هم در خانه بمانند و از تشکیل دورهمی‌ها جدا بپرهیزند.

او با اشاره به خیل عظیم مسافران در گیلان و تشدید شیوع بیماری کووید 19 در این استان تصریح کرد: از مسافران و گردشگران تقاضا داریم هر چه سریع‌تر گیلان را ترک کنند تا ناخواسته شاهد افزایش بار بیماری و انتقال بیشتر آن نباشیم.

شناسایی 100 بیمار جدید مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته


آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در حال حاضر 370 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که حال 70 نفر از آنها وخیم است.

او افزود: 100 بیمار جدید مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان شناسایی و بستری شدند.

70 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شهروندان و مسافران توصیه کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کرده، مراسم دید و بازدید نوروزی را به صورت تلفنی، مجازی و در غیر این صورت حتی المقدور در فضای باز برگزار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها