محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

جمهوریت و اسلامیت ضامن بقا و بالندگی نظام است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی نه صرفا یک روش اداره کشور که یک مانیفست مترقی سیاست‌ورزی و ابتکاری در نظریه‌های علوم سیاسی و حکومت است. جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی در نظام برآمده از انقلاب اسلامی و ضامن بقا و بالندگی آن است.

جمهوریت و اسلامیت ضامن بقا و بالندگی نظام است
کد خبر: 473990
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۲:۰۸:۵۷

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر رئیس جمهور با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جمهوری اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی نه صرفا یک روش اداره کشور که یک مانیفست مترقی سیاست‌ورزی و ابتکاری در نظریه‌های علوم سیاسی و حکومت است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی نوشت:

«دوازدهم فروردین، نقطه‌عطفی مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است. رهاورد این روز تاکید به محوریت مردم در نظام حکمرانی و اجتهاد هوشمندانه‌ای بود که اصول اسلامی را با ارزش‌های مردم‌سالارانه درهم‌آمیخت و مقبولیت و مشروعیت را بعنوان دو معیار اساسی حکومت در جامعه انقلابی، به پیشگاه مردم عرضه کرد.

جمهوری اسلامی نه صرفا یک روش اداره کشور که یک مانیفست مترقی سیاست‌ورزی و ابتکاری در نظریه‌های علوم سیاسی و حکومت است. جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی در نظام برآمده از انقلاب اسلامی و ضامن بقا و بالندگی آن است.

بر ذمه همه ماست که از این دو رکن محافظت کنیم؛ با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز جمهوری اسلامی را به همه مردم ایران که دل در گروی استقلال، آزادی و آبادانی این مرزوبوم دارند، تبریک عرض می‌کنم.»

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی تغییر نظام حکومت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر کشور برگزار شد. 12 فروردین 1358 نتایج این همه‌پرسی اعلام و 98/2 درصد واجدین شرایط در این همه‌پرسی به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند. پس از آن 12 فروردین ماه در تقویم به عنوان روز «جمهوری اسلامی ایران» نام گذاری شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها