«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زیان‌های اقتصادی جنگ خانگی در سوریه برای لبنان چقدر بود؟

حسان دیاب نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان طی سخنانی در کنفرانس مجازی حمایت از آینده سوریه و منطقه (بروکسل 5) اعلام کرد روندی که لبنان در حال حاضر در پیش گرفته است احتمالاً مردم لبنان را نیز همانند آوارگان سوری در فقر مطلق خواهد برد.

زیان‌های اقتصادی جنگ خانگی در سوریه برای لبنان چقدر بود؟
کد خبر: 474027
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان آمار زیان‌های اقتصادی واردشده به کشورش بر اثر جنگ داخلی دایر در سوریه را اعلام کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الدیار نوشت، حسان دیاب نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان طی سخنانی در کنفرانس مجازی حمایت از آینده سوریه و منطقه (بروکسل 5) اعلام کرد روندی که لبنان در حال حاضر در پیش گرفته است احتمالاً مردم لبنان را نیز همانند آوارگان سوری در فقر مطلق خواهد برد.

او با اشاره به تنش‌های ایجادشده بین برخی از قشرهای جامعه لبنان و پناهجویان سوری، آن را یکی از مهم‌ترین مسائلی برشمرد که باید نسبت به حل فوری آن اقدام کرد.

دیاب با استناد به گزارش وزارت دارایی لبنان گفت، طی سال‌های 2011 تا 2018 میلادی اقتصاد لبنان از ناحیه حضور پناهجویان سوری حدود 46.5 میلیارد دلار هزینه پرداخت کرده است.

وزیر گردشگری و امور اجتماعی لبنان هم در این باره به این روزنامه لبنانی گفت: یکی از علل بروز تشنج بین پناهجویان سوری و اقشار مختلف لبنان رقابت بر سر فرصت‌های شغلی است که در سایه مشکلات اقتصادی کشورش روز‌به‌روز هم تشدید می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها