کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (13 فروردین ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است
کد خبر: 474052
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۳ ۱۰:۰۰:۱۹

اعتمادآنلاین| براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (13 فروردین ماه) در محدوده قابل قبول است، اما با توجه به عدم وزش باد طی ساعات گذشته، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (13 فروردین ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز با افزایش ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و با تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

صبح فردا (14 فروردین ماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته انتظار می‌رود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یابد و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد. طی روز نیز وزش باد نسبتا شدید از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، بااین‌حال در مناطق مستعد باعث گسیل گردوخاک خواهد شد و کیفیت هوا در این نواحی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت فردا (14 فروردین) و احتمال رگبار پراکنده برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 80 بود و هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 81 است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها