کد خبر: 474275
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۷:۳۸
| |

امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از 5 هزار مسافر نوروزی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت تا ساعت هشت صبح امروز - شنبه 14 فروردین 1400 - با تلاش امدادگران و نجاتگران در سراسر کشور به پنج هزار و 476 نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی شد.

امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از 5 هزار مسافر نوروزی
کد خبر: 474275
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۷:۳۸

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت تا ساعت هشت صبح امروز - شنبه 14 فروردین 1400 - با تلاش امدادگران و نجاتگران در سراسر کشور به پنج هزار و 476 نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی شد.

به گزارش ایرنا، مهدی ولی پور با اعلام گزارش عملیات و خدمات امداد و نجات از آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1400، افزود: از 25 اسفند 99 تا روز 14 فروردین 1400، امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر به پنج هزار و 476 نفر از هموطنان حادثه دیده، امدادرسانی کردند که در جریان این خدمات امدادرسانی هزار و چهار نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: در این مدت هشت هزار و 726 نفر دچار حادثه شدند که امدادگران 290 نفر را با انجام 207 مورد عملیات نجات فنی، مصدومان سوانح ترافیکی را از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده نجات دادند و هزار و چهار مصدوم به صورت زمینی و هوایی از سوی نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مدت یادشده و با تلاش امدادگران در جریان انجام بیش از یک هزار و 628 عملیات تخصصی امداد و نجات، 488 مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی و ترافیکی را نجات داده و 47 آسیب دیده و در راه مانده را هم اسکان اضطراری دادند.

ولی پور توضیح داد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر 12 هزار نیروی نجاتگر تخصصی شامل هزار و 553 تیم عملیاتی فعال به همراه بیش از سه هزار و 453 دستگاه خودرو از جمله هزار و 62 دستگاه آمبولانس، هزار و 218 خودروی امدادی، 19 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 456 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، 11 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، 16دستگاه خودروی ارتباطات، 122 دستگاه موتورلانس، 480 دستگاه موتورسیکلات و 19 فروند بالگرد به کار گرفته و فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر 561 پایگاه ثابت، 90 موقت نوروزی، 33 موقت مرزی، 433 شعبه، 32 مرکز استان، 34 آنست و 22 مرکز امداد هوایی برای خدمات رسانی به هموطنان فعال هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره 112 مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها