کد خبر: 474279
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۳:۵۵:۳۴
| |

مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران:

افزون بر توسعه نفت‌شهر، میدان‌های نفتی مجاور آن نیز توسعه داده می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌ نفت‌شهر، گفت: افزون بر توسعه نفت‌شهر، توسعه میدان‌های نفتی مجاور آن و رونق‌بخشی به این ‌منطقه نیز در برنامه قرار گرفته است.

افزون بر توسعه نفت‌شهر، میدان‌های نفتی مجاور آن نیز توسعه داده می‌شود
کد خبر: 474279
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۳:۵۵:۳۴

اعتمادآنلاین| «رامین حاتمی» از فعالیت حفاری و تعمیر چاه به‌وسیله دکل در منطقه عملیاتی نفت‌شهر و آمادگی دوباره برای تولید بیشتر و توسعه میدان‌های مجاور آن خبر داد و افزود: تولید از میدان نفتی مشترک نفت‌شهر در سال 1326 شروع و تاکنون مقادیر زیادی از نفت میدان تخلیه شده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه فعالیت برای تولید بیشتر از میدان نیز در قالب قراردادهای جدید به‌منظور نگهداشت و افزایش تولید نفت این میدان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است، درباره فعالیت‌های حفاری در این منطقه تصریح‌کرد: این طرح با حفر یک حلقه چاه جدید و تعمیر سه حلقه چاه موجود با اعتبار 30 میلیون دلار اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران، مراحل اجرایی طرح توسعه نفت‌شهر از سال 98 شروع شده و تاکنون حفاری یک حلقه چاه و تعمیر دو حلقه چاه با متراژ نهایی 2 هزار و 500 متر انجام گرفته است، همچنین عملیات تعمیر چاه سوم نیز به‌زودی آغاز می‌شود و این طرح تا تابستان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نفت‌شهر از پیچیده‌ترین میدان‌های نفتی از لحاظ مهندسی مخزن و زمین‌شناسی است که عملیات حفاری در آن بسیار سخت و با ریسک بالا انجام می‌شود.

حاتمی درباره توسعه میدان‌های نفتی مجاور میدان نفت‌شهر نیز گفت: با توجه به ظرفیت فرآورش موجود در واحد بهره‌برداری/نمک‌زدایی نفت‌شهر، به‌منظور استفاده بهینه از این تاسیسات و رونق منطقه، توسعه میدان‌های نفتی مجاور شامل سومار، سامان و دلاوران هم در دستور کار قرار گرفته و مصوبه‌های قانونی آن دریافت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها