کد خبر: 474413
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

شناسایی 500 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در استان گیلان / حال 70 نفر از آ‌نها وخیم است

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: عادی انگاری‌ها از نیمه اسفند ماه گذشته به بعد، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان را افزایش داده است.

شناسایی 500 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در استان گیلان /  حال 70 نفر از آ‌نها وخیم است
کد خبر: 474413
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: عادی انگاری‌ها از نیمه اسفند ماه گذشته به بعد، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان را افزایش داده است.

او افزود: پس از هشدار‌ها و درخواست‌های مکرر برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برخی عادی انگاری‌ها نمودار‌های کرونایی گیلان را تغییر داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اوج گیری کرونا در استان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته حدود 500 بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده است.

حیدرزاده همچنین از بستری شدن بیش از 110 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 450 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حال 70 نفر از آ‌نها وخیم است.

او از مردم خواست که دستورالعمل‌های بهداشتی را دقیق رعایت کنند، به خصوص اگر سفر رفتند و دورهمی و دید و بازدید داشتند، به مدت 2 هفته مراوده‌های اجتماعی خود را محدود کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افراد در صورت مشاهده نخستین علائم کرونا با شماره 4030 تماس بگیرند، افزود: این سامانه به صورت 24 ساعته مشاوره و راهنمایی‌های لازم را به مردم ارائه می‌کند.

حیدرزاده تصریح کرد: افراد در تماس با این سامانه از نزدیکترین مرکز 16 ساعته فعال بهداشتی و درمانی در محل خود اطلاع می‌یابند، در این مراکز افراد مراجعه کننده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز از آنها تست کرونا گرفته می‌شود.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها


ارسلان زارع، استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان نیز روز گذشته در جلسه این ستاد گفت: با تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

او افزود: افراد کرونا مثبتی که تحت هر شرایطی یا با هنجارشکنی اهتمامی نسبت به رعایت قرنطینه ندارند، شناسایی و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قاطع قانونی می‌شود.

استاندار گیلان اظهار داشت: شماری از شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند، در حالی که اواخر اسفند ماه، هیچکدام از شهرستان‌های ما چنین شرایطی نداشتند.

زارع با بیان اینکه تغییر رنگ شهرستان‌ها از یکسو بیانگر کم توجهی به توصیه‌های بهداشتی و از سوی دیگر و مهمتر؛ هشدار نسبت به چرخه انتقال ویروس کرونا است، ادامه داد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی به کمتر از 60 درصد رسیده است.

او بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از شیوع و افزایش انتقال ویروس به ویژه نوع جهش یافته تأکید کرد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان یادآور شد: شکل گیری اجتماعات با افزایش مراجعه به فروشگاه‌ها و خرید شب عید در اواخر اسفند ماه سال گذشته و اوایل فروردین ماه امسال، بیشتر از گذشته بود و منجر به افزایش تعداد بستری‌ها شده است.

زارع به نتایج مثبت اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی اشاره کرد و استمرار این طرح در شناسایی سریع و جداسازی افراد سالم و خانواده از مبتلایان را ضروری دانست.

او تصریح کرد: با تغییر رنگ بندی و سطح محدودیت شهرستان ها، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در ابعاد مختلف همچون کاهش تعداد کارکنان ادارات، نهاد‌ها و فعالیت اصناف با جدیت در گیلان اجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها