جان کری:

آمریکا امیدوار است بتواند با چین در زمینه مبارزه با تغییر آب و هوا همکاری کند

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا تاکید کرد، علی‌رغم اختلافات دیرینه‌ای که بر روابط دوجانبه میان واشنگتن و پکن تاثیر گذاشته، آمریکا امیدوار است بتواند با چین در زمینه مبارزه با تغییر آب و هوا همکاری کند.

آمریکا امیدوار است بتواند با چین در زمینه مبارزه با تغییر آب و هوا همکاری کند
کد خبر: 474514
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۸:۲۴

اعتمادآنلاین| جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در زمینه آب و هوا روز شنبه در جریان سفر به ابوظبی، پایتخت امارات به خبرنگاران گفت: امید ما این است که بتوانیم با چین همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و من صریحا این موضوع را مطرح کرده‌ایم که موضوع آب و هوا نباید گروگان دیگر موضوعات میان آمریکا و چین شود.

روابط چین-آمریکا در سال‌های اخیر به خاطر اختلافات در زمینه تجارت، اویغورها و همچنین اقدامات چین در تایوان و هنگ‌کنگ خدشه‌دار شده است.

کری امروز (یکشنبه) در یک نشست مربوط به آب و هوا برای خاورمیانه و شمال آفریقا به میزبانی ابوظبی شرکت خواهد کرد. امارات تاکید کرد که این گفت‌وگو بر آمادگی‌های ملی و منطقه‌ای در آستانه نشست آب و هوای سازمان ملل که قرار است نوامبر امسال در گلاسکو برگزار شود، تمرکز دارد.

کری گفت: کشورهای شرکت‌کننده درباره نحوه کاهش اتکا به زغال سنگ و همچنین نحوه افزایش جاه‌طلبی‌ها در زمینه تغییر آب وهوا در آستانه کنفرانس نوامبر صحبت می‌کنند.

وی افزود: به نظر من نسل‌های بعدی برای عمل به وعده‌هایمان سر ما فریاد می‌کشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها