کد خبر: 474600
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۷:۳۴:۲۶
| |

تماس‌های میان شاهزاده حمزه و طرف‌های خارجی رهگیری شد

وزیر امور خارجه اردن گفت: سازمان‌های امنیتی اخیرا تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین (ولیعهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور) را با طرف‌های خارجی رهگیری کرده بودند.

تماس‌های میان شاهزاده حمزه و طرف‌های خارجی رهگیری شد
کد خبر: 474600
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۱۷:۳۴:۲۶

اعتمادآنلاین| شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن در نشست خبری درباره بازداشت‌های اخیر در این کشور گفت: سازمان‌های امنیتی اخیرا تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین (ولیعهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور) را با طرف‌های خارجی رهگیری کرده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وزیر امور خارجه اردن گفت: رئیس ستاد مشترک ارتش با شاهزاده حمزه بن حسین دیدار و از او خواست تحرکات علیه امنیت ملی کشور را متوقف کند.

الصفدی افزود: شاهزاده حمزه پاسخ دادن به درخواست‌ها برای متوقف کردن تحرکات علیه امنیت ملی کشور را رد کرد و و تعامل منفی با این دعوت‌ها داشت. تحقیقات اولیه بر اساس آن صورت گرفت که تحرکات بازداشت شدگان و فعالیت‌های آنها، امنیت ملی و امنیت شهروندان را مخدوش می‌کرد. فعالیت‌های گسترده شاهزاده حمزه در تماس با شخصیت‌های اجتماعی برای تشویق آن‌ها به مخدوش کردن امنیت ملی، رهگیری شد.

ایمن الصفدی همچنین گفت: شاهزاده حمزه بن حسین با باسم عوض الله که بازداشت شده است، در تماس مستقیم بود. ارتباط بین یک فرد نزدیک با همسر شاهزاده حمزه با طرف‌های خارجی مشخص شد. تحقیقات دست داشتن طرف‌های خارجی در این مسئله را ثابت کرد.

الصفدی افزود: تحرکاتی که با هدایت حمزه بن حسین صورت می‌گرفت، کاملا مهار و کنترل شد. بین 14 تا 16 نفر بازداشت شدند. تلاش‌های برای برهم زدن ثبات اردن صورت می‌گیرد. امنیت و ثبات اردن، فراتر از همه است و تدابیر لازم برای حمایت از کشور اتخاذ خواهد شد. پس از تکمیل تحقیقات، همه جزئیات منتشر خواهد شد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر اردن در نشست خبری، درباره بازداشت‌های اخیر در این کشور گفت: تدابیر لازم را برای حمایت از اردن اتخاذ می‌کنیم. تحقیقات گسترده در مدت طولانی صورت گرفت و سازمان‌های امنیتی روز گذشته، توصیه کردند تدابیر لازم صورت گیرد. تلاش‌هایی برای مهار مسئله در داخل خاندان الهاشمی صورت می‌گیرد، اما هیچ کسی فراتر از قانون نیست.

الصفدی افزود: همه تحرکاتی که‌ این افراد انجام می‌دادند، متوقف شد. ما دخالت‌ها و تماس‌ها با طرف‌های خارجی را درباره بهترین زمان برای آغاز برهم زدن ثبات اردن، رهگیری کردیم. مسئله از تصمیم و برنامه ریزی به مرحله سخن گفتن درباره زمان اجرا رسیده بود. کسانی که به دنبال برهم زدن ثبات اردن هستند با طرف‌های خارجی اهداف مشترک داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها