کمپین آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان راه‌اندازی شد

کمپین آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان از تمامی نویسندگان، فعالان و رسانه‌ها دعوت کرده هشتگ «آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان» و «دکتر خضری باید آزاد شود» را دنبال کرده و اقدام به بازنشر آن کنند.

کمپین آزادی بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 474649
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۰۷:۴۶:۳۹

اعتمادآنلاین| هدف از راه‌اندازی این کمپین، درخواست از مقامات عربستان سعودی برای آزادین بازداشت شده در این کشور به ویژه دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان عنوان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمپین مذکور همچنین خواستار مداخله پادشاه عربستان برای آزادی فوری تمامی بازداشتی‌ها شده و از نهادهای حقوقی و بشردوستانه در سطح بین‌المللی نیز خواسته دست به تحرکاتی در این زمینه بزنند.

صدها تن از ساکنان نوار غزه هفته گذشته با برپایی تجمعی در شهر غزه، خواستار آزادی فوری دکتر محمد خضری نماینده حماس در عربستان و دیگر فلسطینیان بازداشت شده در این کشور شدند.

دکتر خضری نماینده حماس در عربستان وضعیت بسیار وخیمی دارد و بارها نسبت به این مسئله هشدار داده شده است اما با این حال مسئولان عربستان حاضر به آزادی وی نشده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل اخیرا در پی وخامت حال دکتر محمد خضری نماینده جنبش حماس در عربستان و از کار افتادن جزئی یکی از دستانش، بار دیگر خواستار آزادی فوری او از زندان شد.

جنبش حماس نیز تاکنون بارها خواستار آزادی نماینده بازداشت شده خود در عربستان شده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دکتر خضری به چندین بیماری مزمن مبتلا است و همانگونه که عفو بین‌الملل اعلام کرده، وضعیت سلامت او روز به روز وخیم‌تر می‌شود و او اکنون قادر به خوردن غذا نیست.

دکتر خضری همراه با پسرش و ده‌ها فلسطینی و اردنی دیگر از سال 2019 به اتهام حمایت از حماس به بازداشت عربستان درآمده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها