کد خبر: 474698
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۰۹:۲۵:۵۹
| |

بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور

ادبیات یکی از دروس مهم و کلیدی در دوره دبیرستان است که در زمان کنکور هم ارزش و اهمیت بالایی پیدا می کند. این درس مهم در گروه رشته علوم انسانی، ضریب بالایی دارد و از ارزش ویژه ای برخوردار است.

بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور
کد خبر: 474698
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۰۹:۲۵:۵۹

اعتمادآنلاین| ادبیات یکی از دروس مهم و کلیدی در دوره دبیرستان است که در زمان کنکور هم ارزش و اهمیت بالایی پیدا می کند. این درس مهم در گروه رشته علوم انسانی، ضریب بالایی دارد و از ارزش ویژه ای برخوردار است. همچنین در سایر رشته ها نیز از این درس با عنوان مهم ترین درس عمومی یاد می کنند. مطالعه درس ادبیات در زمان کنکور از روش ها و ترفندهای متفاوتی شکل می گیرد. به همین خاطر و با توجه به ارزش و اهمیت بالای این درس، در این مقاله همراه شما هستیم تا در مورد بهترین روش مطالعه ادبیات با شما صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با کمک و همراهی مشاوران موسسه انتشارات حرف آخر همراه ما باشید.

حذف گزینه، بهترین راه برای مطالعه و تست قرابت معنایی ادبیات کنکور


تست های قرابت معنایی از جمله مهم ترین تست های ادبیات هستند که حجم و تعداد زیادی از تست های درس ادبیات را به خود اختصاص داده است.

برای مطالعه و آمادگی برای تست های قرابت معنایی، نیازی به مطالعه همه شعرهای کتاب درسی نیست. کافی است در زمان بررسی و مطالعه کتاب ادبیات به راحتی معنی و مفعوم شعرها را درک کنید تا در زمان تست زنی تسلط کافی داشته باشید.

برای انتخاب بهترین گزینه تست، تنها کافی است پس از بررسی شعر از تکنیک حذف گزینه استفاده کنید. به این صورت شما با مطالعه و بررسی گزینه های ارائه شده، مواردی که قرابت کمتری دارد را قدم به قدم حذف کرده و در نهایت به گزینه مورد نظر و درست دست پیدا خواهید کرد.

خلاصه نویسی، بهترین روش برای تست زنی تاریخ ادبیات کنکور


یکی دیگر از موارد مهم و ارزشمندی که موجب می شود شانس موفقیت شما برای تست زنی درس ادبیات بالاتر رود این است که از تست های مهم «تاریخ ادبیات» غافل نشوید.

به جرات می توان گفت که بخش تاریخ ادبیات، سخت ترین و حجیم ترین بخش برای مطالعه است و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان این قسمت از کتاب درسی را هیچ وقت مطالعه نمی کنند. به همین دلیل شما می توانید از فرصتی که دیگران به آن توجهی نمی کنند، استفاده کنید و با کمک تکنیک های خلاصه نویسی، کلیه تاریخ ادبیات در تمام سال های انتهایی دبیرستان را به راحتی بررسی کنید.

تست های پر تکرار ادبیات را پر تکرار مطالعه و بررسی کنید


علاوه بر مطالعه و خلاصه نویسی دروس مهم و ارزشمند، توجه به تست های پرتکرار تا حد بسیار زیادی می تواند به موفقیت شما کمک کند. مطالعه و نوت برداری از تست های پر تکرار سال های گذشته می تواند شما را تا حد بسیار زیادی جلو بیندازد.

شما می توانید برای بررسی تست های سال های گذشته، از کتاب های تست و یا منابع کمک آموزشی ویدئوی مانند پکیج های ادبیات، فیزیک یا شیمی حرف آخر استفاده کنید که علاوه بر درس ادبیات به تست های سال گذشته سایر دروس نیز مسلط شوید.

کنکور

غلط های املایی پر تکرار را بشناسید تا در کنکور ادبیات سربلند شوید


تست های غلط املایی هم از جمله تست های مهمی است که ضریب پاسخ صحیح آن بسیار پایین است. در این شرایط داوطلبان کنکوری می توانند علاوه بر بررسی سوالات سال های گذشته در خصوص انتخاب غلط های املایی، با شناسایی ریشه کلمات از صحیح یا غلط بودن کلمات موجود در گزینه ها اطلاع کافی پیدا کنند.

البته این روزها کتاب های مرتبط با شناسایی ریشه واژه ها و همچنین معرفی رایج ترین غلط های املایی برای کنکور وجود دارد و شما می توانید با مطالعه این کتابچه های کوچک، آمادگی بیشتری برای انتخاب بهترین گزینه ها در زمان تست زنی داشته باشید.

آرایه های ادبی، نقطه عطف سوالات کنکور ادبیات را خوب پاسخ دهید


به جرات می توان گفت تست آرایه های ادبی کنکور از جمله سوالاتی است که در صورت عدم پاسخگویی به آن فرصت موفقیت در کنکور ادبیات از دست رفته است. پیشنهاد می کنیم در ابتدا حتما کلیه آرایه های ادبی را به خوبی مطالعه کنید و تا می توانید تمرین شناخت آرایه های ادبی را با مطالعه و بررسی شعرهای متفاوت کامل کنید.

05

دستور زبان فارسی را با تست زنی یاد بگیرید


بسیاری از تست های کنکوری را تنها باید با تست زنی یاد بگیرید. یادگیری دستور زبان فارسی در کنکور هم دقیقا به همین صورت است شما بایستی با مطالعه تست های کنکوری سال گذشته و بررسی پاسخ های تشریحی آن ها ضمن مطالعه تست های پر تکرار، به آموزش از طریق پاسخ های تشریحی تست های سال گذشته نیز فکر کنید.

با مشاهده ویدئوهای آموزشی ادبیات حرف آخر، بهترین مسیر را برای مطالعه انتخاب کنید


حالا که در مورد روش مطالعه کنکور ادبیات صحبت کردیم بهتر است تا ایده آل ترین راه را برای آموزش ادبیات کنکور به شما معرفی کنیم. شما می توانید با مشاهده ویدئوهای آموزشی ارزشمندی مانند ادبیات حرف آخر ، ادبیات کنکور را به زبان ساده یاد بگیرید و مهارت های خود را برای بالابردن رتبه خود در کنکور بخش ادبیات، بالا ببرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها