کد خبر: 475036
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۲:۰۹:۴۶
| |

کارشناس مسائل آمریکا:

باید برای حل مشکلات مردم ایران کوشید

کارشناس مسائل آمریکا گفت: باید برای حل مشکلات مردم ایران کوشید.

باید برای حل مشکلات مردم ایران کوشید
کد خبر: 475036
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۲:۰۹:۴۶

اعتمادآنلاین| «فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل آمریکا، درباره اهمیت نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: ایالات متحده بعد از روی کار آمدن بایدن قدری سخت گیری بیشتری نسبت به ایران نشان داد دلیل هم مشخص بود برای اینکه بایدن از قبل قول داده بود که سختگیری‌های ترامپ باید کمتر و فشار به ملت ایران کاسته شده و روش های دیگری برای آرامش بخشیدن به شرایط ایجاد شود ولی متاسفانه از جانب ایران نرمشی صورت نگرفت، با توجه به اینکه مجلس در اختیار اصولگرایان قرار داده شد و الزام دولت به افزایش غنی سازی تا 20 درصد و بیشتر از آن علنی شد.

به گزارش برنا، او افزود: همچنین الزام دولت با یک مهلت دو ماهه با خارج شدن از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی که درست است داوطلبانه ایران پذیرفته بود ولی در اجرای برجام ادامه آن عضویت الزام آور بود، وضعیت را پیچیده کرد.

همچنین عدم پذیرش پروتکل های مربوط به FATF در روابط بانکی باعث شد اروپایی ها لحن خودشان را محکم تر کنند و بایدن هم بعد از روی کار آمدن با اولتیماتوم دو ماهه جمهوری اسلامی که مواجه شد قابل پیش بینی بود که تسلیم نخواهد شد.

مجلسی ادامه داد: ظاهرا احساس سازگاری بیشتری صورت گرفته که قرار است مذاکراتی در قالب برجام انجام شود. البته آقای صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای با خوش بینی بیشتری صحبت کرد و آقای عراقچی معاون وزیر خارجه با لحن دیگری بر عدم سازگاری ایران بر هرگونه مذاکره، در صورت برداشته نشدن کامل تحریم ها پافشاری کردند ولی باید دید، هدف واقعی چیست و چه اتفاقی خواهد افتاد.

ما می دانیم تا دو ماه دیگر که انتخابات رئیس جمهوری خواهد بود یک رئیس جمهور اصولگرا انتخاب خواهد شد بنابراین همه امور در اختیار اصولگرایان است و آن زمان دیگر جای این رقابت های جناحی وجود نخواهد داشت که کدام طرف بخواهد برنده یا بازنده باشد.

او افزود: همه چیز در مسئولیت و اختیار آنهاست اگر خواهان جنگ باشند آینده دیگری خواهیم داشت اگر قرار باشد به صورت مسالمت آمیز مشکلات حل شود باز هم خود آنها، دستشان باز خواهد بود.

این کارشناس مسایل بین الملل عنوان کرد: باید برای حل مشکلات مردم ایران کوشید و نه به بهاء منافع دیگران. ما نباید خون جوانان خود را در راه منافع ملل دیگر نثار کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها