نادری با اشاره به تفاهمنامه ایران و چین مطرح کرد؛

اگر فشارها بر دولت نبود، تفاهمنامه امضا نمی‌شد / قرارداد چین به موازنه جهانی ایران کمک می‌کند

سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس با اشاره به تفاهمنامه ایران و چین گفت: ارتباط تهران و پکن در ابتدای راه است و تفاهمنامه اخیر بین دو کشور به موازنه جهانی ایران کمک می‌کند. اگر فشارها بر دولت نبود، به امضای تفاهمنامه تن نمی‌دادند.

اگر فشارها بر دولت نبود، تفاهمنامه امضا نمی‌شد / قرارداد چین به موازنه جهانی ایران کمک می‌کند
کد خبر: 475111
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۵:۰۳:۲۷

اعتمادآنلاین| احمد نادری با اشاره به تفاهمنامه ایران و چین گفت: جای خالی تفاهمنامه ایران و چین در طول 8 سال گذشته و زمانی که دولت روحانی روی کار بوده احساس می شد، هرچند که این قرارداد دیر هنگام منعقد شد اما لازم بود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فشارها بر دولت نبود، به امضای تفاهمنامه تن نمی دادند، همانطور که در طول 8 سال گذشته زیر بار نرفتند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از زمانی که دولت غربگرای آقای روحانی روی کار آمد و به سمت سیاست خارجی غرب حرکت کرد از سویی نیز ابایی از گفتن اینکه باید با غرب و کدخدا همکاری کرد، سیاست چین ستیزی آغاز شد و به سمتی رفتیم تا چینی ها از جمهوری اسلامی دوری کنند.

وی بیان کرد: وزیر نفت کشور نیز در حوزه انرژی تمایل به غربی ها دارد و چینی ها را از میادین نفتی و صنعت نفتی کشور بیرون کرد، اوج سیاست بی تفاوتی به چین سال 94 شکل گرفت، یعنی آن زمان که رئیس جمهور چین به تهران آمد و مورد بی مهری دولتمردان قرار گرفت.

نادری در ادامه گفت: سیاست قطعی دولت این بود که چین را از جمهور ی اسلامی دور کند، پکن هم بعد به اوج رسیدن سیاست چین ستیزی از ایران فاصله گرفت و در نهایت تهران و پکن نتوانستند آنچنان که باید و شاید ارتباطات اقتصادی را حفظ کنند در واقع دوره فترت بود.

سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس مطرح کرد: بعد از روی کار آمدن ترامپ و پشت پا زدن به دولت غربگرا، دولت متوجه شد در فضای بین المللی از فرصت های جایگزین استفاده کند اما باز چین را به عنوان قدرتی در عرصه بین الملل نمی پذیرفت، در نهایت با تدابیری که مقام معظم رهبری در زمینه سیاست ارتباط با شرق، ارتباط با چین شروع شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در ابتدای راه ارتباط با چین هستیم آینده خوبی خواهد داشت و به موازنه جهانی ایران کمک می کند.

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) بیان کرد: تفاهم نامه چین بسیار مهم است و اینکه صدای غرب گراها داخلی و بیرونی در آمده است نشان می دهد سیاست خارجی متوازن ایران موفق بوده و به موفقیت نزدیک می شود. جو سازی هایی که وجود دارد و نقد و انتقاداتی که جناح غربگرا در ایران آغاز شده از اتاق فکر هایی کسانی هدایت می شود که ایدئولوژی نئولیبرالیسم را پذیرفته اند و غرب و آمریکا را به عنوان لیدر و کدخدا پذیرفته اند و معتقد هستند همه سیاست ها باید غرب و آمریکا هماهنگ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها