کد خبر: 475153
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۷:۲۵
| |

تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

سید محسن میرحسینی، مدیرکل فرودگاه  بین المللی سردار جنگل رشت گفت:  بر اساس محدودیت‌های کرونا، پرواز‌های فرودگاه  با تاکید بر رعایت دقیق  شیوه نامه های بهداشتی با 60 درصد ظرفیت انجام می‌شود.

تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت
کد خبر: 475153
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۸:۲۷:۲۵

اعتمادآنلاین| سید محسن میرحسینی، مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت گفت: بر اساس محدودیت‌های کرونا، پرواز‌های فرودگاه با تاکید بر رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی با 60 درصد ظرفیت انجام می‌شود.

او، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنر‌های اطلاع رسانی و نمایش پیام‌های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک هنگام ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی از سوی نیرو‌های هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی پایانه‌ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال‌ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با بیان اینکه سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می‌توانند از پرواز‌های فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره‌مند شوند، گفت: ارائه نتیجه تست PCR (آزمایش کرونا) برای مسافران پرواز رشت - اهواز الزامی است و بدون نتیجه تست برای مسافران کارت پرواز صادر نخواهد شد.

میرحسینی تصریح کرد: در زمان حاضر 76 سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به 10 مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز انجام می‌شود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان شهرستان‌های رودسر، لنگرود و رودبار در این استان قرمز شده است. این شهرستان‌ها بر اساس طبقه بندی هفتگی شهرستان‌های استان از نظر وضعیت زرد، نارنجی و قرمز در بیماران بستری کووید 19 و بر اساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور منبع نرم افزار ماسک قرمز اعلام شده است و بر اساس این طبقه بندی، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت، فومن و آستارا نیز نارنجی اعلام شده و بقیه شهرستان‌های استان گیلان زرد است و هم اکنون 540 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها