«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فلسطین| آیا محمود عباس به سرنوشت یاسر عرفات دچار شده است؟

در آستانه برگزاری انتخابات فلسطینی محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور غیرمترقبه‌ای به آلمان منتقل و در یکی از بیمارستان‌های این کشور بستری شد.

فلسطین| آیا محمود عباس به سرنوشت یاسر عرفات دچار شده است؟
کد خبر: 475283
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در آستانه برگزاری انتخابات فلسطینی محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور غیرمترقبه‌ای به آلمان منتقل و در یکی از بیمارستان‌های این کشور بستری شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمود عباس روز دوشنبه گذشته بعد از سفر نامنتظره خود به اردن گفت‌وگوی کوتاهی با تلویزیون رسمی فلسطین انجام داد و صرفاً به ابراز حمایت از اقدامات پادشاه اردن در حمایت از امنیت کشورش در مقابل کودتاچیان پرداخت تا بعد از آن عازم آلمان شود.

منابع غیررسمی به رسانه‌های فلسطینی خبر دادند علت این سفر بحرانی شدن اوضاع جسمانی محمود عباس است.

مشکلات شدید تنفسی عباس باعث شد بالگرد اردنی که به همین منظور به رام‌الله اعزام شده بود در نزدیکی محل اقامت او به زمین بنشیند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند.

رسانه‌های آلمانی هم صرفاً از بستری شدن عباس در بیمارستان شاریتیه برلین سخن به میان آوردند و منابع بیمارستانی هم حاضر به ارائه اطلاعات بیشتری نشدند.

از سویی منابع آگاه فلسطینی اعلام کرده‌اند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از روز دوشنبه گذشته دچار تنگی نفس شدیدی شده است و از چند روز پیشتر به تدریج توانایی خود را در پیمودن بیش از چند 10 متر از دست داده بود و با وجود افزایش دز داروهای کورتیزونش باز هم این مشکل پابرجا ماند.

این منابع بازگو کرده‌اند، گرچه بستری شدن عباس در بخش ریه بیمارستان شاریتیه با توجه به سیگاری بودن او امری طبیعی است، اما وخامت اوضاع عباس آن هم در این شرایط که فلسطینیان در آستانه انتخابات قرار دارند و دولت بایدن نیز در تدارک همکاری مجدد با تشکیلات خودگردان برآمده، احتمال تکرار سناریوی یاسر عرفات برای او را قوت بخشیده است.

گفتنی است سال‌ها بعد از مرگ یاسر عرفات منابع اسرائیلی از دست داشتن موساد در مسموم کردن این رهبر فلسطینی سخن گفتند تا راه برای به قدرت رسیدن محمود عباس هموار شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها