کد خبر: 475309
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

NFL پردرآمدترین لیگ ورزشی جهان/ کابوی‌های دالاس پادشاه اقتصاد ورزشی

حتی در زمان همه‌گیری کرونا تیم‌های حاضر در سوپربول (لیگ ملی فوتبال آمریکا) همچنان درآمد بالایی دارند. گرچه تیم‌های حاضر در «NFL» به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا قادر به میزبانی از هواداران خود نیستند و انتظار نمی‌رود لیگ امسال درآمد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد، باید گفت تیم‌های حاضر در این لیگ همچنان از درآمد بالایی برخوردار هستند.

NFL پردرآمدترین لیگ ورزشی جهان/ کابوی‌های دالاس پادشاه اقتصاد ورزشی
کد خبر: 475309
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حتی در زمان همه‌گیری کرونا تیم‌های حاضر در سوپربول (لیگ ملی فوتبال آمریکا) همچنان درآمد بالایی دارند. گرچه تیم‌های حاضر در «NFL» به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا قادر به میزبانی از هواداران خود نیستند و انتظار نمی‌رود لیگ امسال درآمد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشد، باید گفت تیم‌های حاضر در این لیگ همچنان از درآمد بالایی برخوردار هستند. ارزیابی‌هایی که از وضعیت تیم‌های حاضر در این لیگ صورت گرفته نشان داده درآمد باشگاه‌های حاضر در لیگ ملی فوتبال آمریکا در سال جدید میلادی نسبت به سال 2020 به طور متوسط هفت درصد افزایش خواهد یافت و NFL دوباره سودآورترین لیگ ورزشی خواهد شد.

فوتبال آمریکایی

رایدرز آخرین تیم NFL

32 تیم در NFL حضور دارند و در بین آنها لاس‌وگاس رایدرز با 383 میلیون دلار کمترین میزان درآمد را دارد. آخرین تیم جدول رده‌بندی ان‌اف‌ال 3.1 میلیارد دلار ارزش دارد. رایدرز امسال یک ورزشگاه جدید خواهد داشت و همین موضوع باعث شده تا ارزش این تیم در فصل جدید لیگ ملی فوتبال آمریکا بیشتر از هفت درصد رشد کند.

فوتبال آمریکایی

کدام تیم‌ها بیشترین درآمد را داشته‌اند؟

هرچند 32 تیم در سوپربول آمریکا حضور دارند، اما در این گزارش سعی داریم 10 تیم گران‌قیمت NFL را بررسی کنیم. 10 تیمی که ارزش بالایی دارند و احتمالاً در سال جدید میلادی هم بر ارزش آنها افزوده خواهد شد.

خرس‌های شیکاگو، دهمین تیم برتر سوپربول

میزان درآمد آنها 477 میلیون دلار و ارزش ذاتی این تیم هم 3.525 میلیارد دلار است. ارزش خرس‌های شیکاگو در فاصله سال‌های 2019 تا 2020 تنها 2 درصد افزایش پیدا کرده است.

فوتبال آمریکایی

گرین بی پکرز، نهمین تیم ارزشمند

میزان درآمد سبزهای ایالت ویسکانسین 485 میلیون دلار و ارزش فعلی این تیم 3.05 میلیارد دلار است. شاید ارزش ذاتی این تیم از خرس‌های شیکاگو کمتر باشد، اما درآمد آنها در فصل گذشته سوپربول بیشتر از تیم محبوب شهر شیکاگو بوده است.

فوتبال آمریکایی

رتبه هشتم به جت‌های نیویورک رسید

این تیم نیویورکی درآمد 497 میلیون دلاری داشته و ارزش ذاتی آن هم 3.55 میلیارد دلار است. جت‌ها از سال 2010 به پلی‌آف نرفته‌ و در این سال‌ها نیز موفقیت چشمگیری به دست نیاورده‌اند. با این حال این تیم 62ساله هنوز هم در بین 10 تیم برتر سوپربول از نظر درآمد جای دارد.

فوتبال آمریکایی

تیم فوتبال واشینگتن هفتمین تیم

تیم پایتخت آمریکا در سال 2020، 504 میلیون دلار درآمد داشته و ارزش ذاتی آن هم 3.5 میلیارد دلار است. گرچه آنها در زمین بازی چندان موفق نیستند، اما در حوزه اقتصادی عملکردی مناسب دارند. این تیم که تا پیش از این با عنوان «ردسکینز» شناخته می‌شد، پس از مرگ جرج فلوید نام خود را به تیم فوتبال واشینگتن تغییر داد. این تیم در بین ایرانی‌ها نیز تیمی شناخته‌شده است چراکه اولین بازیکن ایرانی در این تیم عضویت داشته است.

فوتبال آمریکایی

عقاب‌های فیلادلفیا در رده ششم پردرآمدهای NFL

عقاب‌های ایالت پنسیلوانیای آمریکا سال 2020 را با درآمدی 509 میلیون دلاری به پایان رساندند. ارزش فعلی این تیم 3.4 میلیارد دلار است، سه حضور متوالی عقاب‌ها در پلی‌آف به آنها کمک کرده تا از نظر ارزش رشدی 11 درصدی داشته باشند.

فوتبال آمریکایی

سان‌فرانسیسکو فورتی ناینرز، تیم پنجم سوپربول

تیم شهر سان‌فرانسیسکو در سال 2020 درآمدی 530 میلیون دلاری داشته است؛ درآمدی فوق‌العاده برای تیمی که ارزش ذاتی آن 3.8 میلیون دلار است. شاید حضور شرکت‌های بزرگ حوزه آی‌تی در منطقه سیلیکون‌ولی موجب شده این باشگاه چنین درآمدی داشته باشد.

فوتبال آمریکایی

هیوستون تکسانز، تیم چهارم NFL

تیم محبوب ایالت تگزاس در سال 2020 درآمدی 530 میلیون دلاری داشته و ارزش ذاتی آن هم 3.3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. هیوستون از روزهای خوبش دور است و حتی در منطقه خودش بازی را به رقبای همیشگی یعنی تنسی و ایندیاناپلیس واگذار کرده، اما آنها در بخش اقتصادی عملکردی چشمگیر داشته‌اند. به احتمال زیاد آنها در روزهای کرونایی آمریکا باز هم بتوانند درآمد خوبی کسب کنند و سال 2021 را نیز با موفقیت اقتصادی به پایان برسانند.

فوتبال آمریکایی

غول‌های نیویورک، سومین تیم پردرآمد NFL

غول‌های نیویورک در سال گذشته 547 میلیون دلار درآمد داشتند و ارزش ذاتی خود را هم به 4.3 میلیارد دلار رساندند. هرچند آنها از سال 2016 تاکنون در بیش از پنج بازی در هر فصل پیروز نشده‌اند، اما حضور موفق‌شان در رسانه‌های بزرگ آمریکا باعث شده درآمد آنها هر سال تضمین شده باشد و در بین سه تیم برتر NFL قرار بگیرند، اتفاقی که به احتمال زیاد در سال 2021 هم تکرار خواهد شد.

فوتبال آمریکایی

نیو انگلند پتریوت، دومین تیم پولدار سوپربول

پتریوت در سال گذشته درآمدی 630 میلیون دلاری داشت و ارزش ذاتی خود را به 4.4 میلیارد دلار رساند. آنها یکی از مهم‌ترین تیم‌های NFL هستند و بیشترین قهرمانی را در این رقابت‌ها به ثبت رسانده‌اند. پتریوت در زمان حضور تام بریدی 6 قهرمانی سوپربول به دست آورد و با رفتن این بازیکن قهرمانی هم از تیم گرفته شد. حالا تمپا بی باکنیرز که تام بریدی را در اختیار دارد قهرمان NFL است. البته تیم شهر بوستون هنوز از نظر اقتصادی قوی است.

فوتبال آمریکایی

دالاس کاوبویز با اقتدار در صدر

کابوهای شهر دالاس با کسب درآمدی 980 میلیونی و ارزش ذاتی 5.7 میلیارد دلاری با اقتدار در صدر پردرآمدترین تیم‌های NFL ایستاده‌اند. آنها در تجارت بی‌نظیرند و برای سیزدهمین سال متوالی باارزش‌ترین تیم NFL معرفی شده‌اند. در واقع آنها با ارزش ذاتی 5.7 میلیارد دلاری ارزشمندترین تیم ورزشی جهان نیز به شمار می‌رود. با اینکه دالاس سال‌هاست قهرمان سوپربول نشده، اما پادشاه بی‌ چون و چرای اقتصاد در NFL است.

فوتبال آمریکایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها