تعزیرات به گرانی مرغ ورود کرد/ اجرای طرح کنترل بازار مرغ

معاون سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح کنترل بازار مرغ خبر داد؛ بالاخره این سازمان هم به گرانفروشی مرغ و مسائلی که موجب شده است وضعیت بازار مرغ متلاطم شود ورود کرد.

تعزیرات به گرانی مرغ ورود کرد/ اجرای طرح کنترل بازار مرغ
کد خبر: 475347
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۸:۳۹

اعتمادآنلاین| گرانی مرغ و کمبود مرغ به قیمت مصوب و ساعت‌ها ایستادن در صف مرغ دولتی در این شرایط کرونایی مردم را کلافه کرده است. گرانی گوشت هم سبب شده تا مرغ تنها گزینه تأمین پروتئین گوشتی سفره‌ها باشد و انتظار عدم خرید مرغ در این شرایط کمی غیرقابل درک است.

به گزارش مهر، در روزهای ابتدایی گرانی مرغ مسئولان مربوطه اعلام کردند قیمت تعیین شده مناسبت است و مراکز فروش موظفند این قیمت را رعایت کنند، گشت‌های مشترک پلیس و اصناف هم دلیلی بر رعایت این مهم شد اما متأسفانه برخی از متخلفان تنها چند ساعت اقدام به فروش مرغ به نرخ دولتی می‌کردند و با اعلام اتمام مرغ دولتی باقی مرغ‌ها با نرخ آزاد به فروش می‌رسانند که البته ورود سازمان بازرسی به این موضوع بی تأثیر نبود و تا حدودی این موضوع هم کنترل شد.

خبرگزاری مهر اقدام به پیگیری این موضوع از مسئولان تعزیرات حکومتی کرد تا برنامه تعزیرات برای تخلفات انجام شده که موجب فروش مرغ با نرخ غیر مصوب و احتکار این کالای ضروری را بداند اما متأسفانه مسئولان روابط عمومی این نهاد پاسخی ندادند و اعلام کردند این مسائل را باید از وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده پیگیری کنید.

علیرغم این مساله شب گذشته محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه تیتر امشب درباره تخلفات صورت گرفته درباره توزیع مرغ اظهار کرد: «مقرر شد در برخی از مناطقی که برخی کالاها بصورت عمده توزیع می‌شود به جای گشت سیار واحد مستقر داشته باشیم، بنا بر این اعلام آمادگی کردیم که در هر نقطه از مناطق تهران یک واحد سیار مستقر شود.

اسفنانی با بیان اینکه همکاری خوبی با مجموعه ناظر بر بازار وجود دارد گفت: تخلفات در حال رصد هستند و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این تخلفات در حال کاهش هستند و حجم مرغ وارده که بیشترین نگرانی را برای مردم داشت به نحوی شده که برای مردم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: با طرح پیش رویی که اتخاذ کردیم، حتی تخلفات گران فروشی و احتکار هم نخواهیم داشت و این طرح تا آخر ماه رمضان ادامه دارد و تخلفاتی که در این مسیر به ثبت برسند به طور قطع در کوتاه‌ترین مدت رسیدگی می‌شوند.»

اینکه گزارش خبرگزاری مهر سبب شد تا بعد از غیبت و سکوت طولانی مدت مسئولان تعزیرات حکومتی لب به سخن باز کنند و با حضور در رسانه در مورد وضعیت اسف بار بازار مرغ صحبت کنند یا گلایه‌های مردمی فرقی نمی‌کند؛ مهم این است که بالاخره دستگاه قدرتمندی به نام تعزیرات حکومتی به میدان آمد و امیدواریم با اختیارات قانونی که دارد بتواند سر و سامانی به بازار مرغ بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها