ناو «هواپیمابر آیزنهاور» آمریکا به آب‌های منطقه بازگشت

منابع خبری از بازگشت ناوهواپیمابر «یواس‌اس آیزنهاور» و ناو گروه آن به منطقه پس از مدتی توقف در آبراه سوئز خبر دادند. این ناو احتمالا هدایت ماموریت ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه را برعهده خواهد گرفت.

ناو «هواپیمابر آیزنهاور» آمریکا به آب‌های منطقه بازگشت
کد خبر: 475413
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۶:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| منابع خبری از بازگشت ناوهواپیمابر «یواس‌اس آیزنهاور» و ناو گروه آن به منطقه پس از مدتی توقف در آبراه سوئز خبر دادند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «المانتیور» ناو هواپیمابر آیزنهاور احتمالا هدایت ماموریت ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه را برعهده خواهد گرفت. هم اینک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه این مسئولیت را بر عهده دارد. این نخستین حضور یک ناو گروه آمریکا در منطقه پس از خروج ناو هواپیمابر «نیمتیز» از منطقه در هفته‌های اخیر است.

وزارت دفاع آمریکا چندی قبل خبر داد که ناو هواپیمابر «نیمیتز» از منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا خارح شده و به منطقه اقیانوس آرام و هند منتقل می شود.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون (وزات دفاع آمریکا) در روزهای گذشته گفت که ناو گروه آیزنهاور برای پشتیبانی از نیروهای سنتکام در منطقه حاضر است.

این اقدام آمریکا با ادعای دفع حملات ایران و گروه‌های وابسته به آن در منطقه در حالی صورت می‌گیرد که هنوز موفقیت رویکرد فرمانده سنتکام مورد تردید است و این به دلیل فشار بیش از حد برناوهای نیروی دریایی ایالات متحده و خدمه آنهاست.

مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته اند که قصد دارند تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را برای ایجاد همکاری نظامی منطقه ای بین اعراب و رژیم اسرائیل علیه ایران ادامه دهند.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال چندی قبل در گزارشی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است. بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، این دستور بایدن در راستای بازاستقرار حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه صورت می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال نوشت که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش‌هایی است که عربستان سعودی به آن نیاز دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها