ترقی: اولویت ما حضور «رئیسی» است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست ما تبعیت از اجماع کلی در تهران است و اولویت همه تشکل‌های ما این است که آیت‌الله رئیسی این مسئولیت را بپذیرند و وارد صحنه شوند.

ترقی: اولویت ما حضور «رئیسی» است
کد خبر: 475480
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی امروز در نشست رسانه‌ای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی، ضمن توصیه به نیروهای انقلابی در خصوص توجه به فعالیت‌های رقیب و پرهیز از اختلاف درونی، اظهار کرد: امروزه انقلابی‌نماهایی که تمام وقت خود را به اختلاف‌افکنی بین نیروهای انقلابی صرف می‌کنند و از رقیب اصلی غفلت کرده‌اند، فاقد بصیرت هستند.

کسانی که فکر می‌کند پیروزی اصولگرایان قطعی است ساده‌اندیش‌اند

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پیروزی اصولگرایان در انتخابات امسال به هیچ وجه قطعی نیست، تصریح کرد: کسی که فکر می‌کند پیروزی اصولگرایان قطعی است، ساده‌اندیش است. ما نباید رقیب را کم‌ظرفیت در نظر بگیریم. همچنین در این زمینه نباید توطئه یبن‌المللی را نادیده بگیریم. طبیعتا کسانی که در قدرت هستند، نمی‌خواهند این قدرت را به سادگی رها کنند و می‌خواهند اگر قرار است رها کنند هم به افرادی نزدیک خود بسپارند. بنابراین ما نباید پیروزی اصولگرایان در انتخابات را قطعی بدانیم.

ترقی ادامه داد: متاسفانه برخی از نیروهای اصولگرا و انقلابی نیز چنین‌ مشکلی را در تحلیل دارند و به همین خاطر به جای رصد رقیب، به جان یکدیگر افتاده‌اند. در حال حاضر سازوکار شورای ائتلاف نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

حضور رئیسی اولویت شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری است

وی با اشاره به سیاست‌های شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این خصوص سیاست ما تبعیت از اجماع کلی در تهران است و اولویت همه تشکل‌های ما این است که آیت‌الله رئیسی این مسئولیت را بپذیرند و وارد صحنه شوند. طبیعتا در شرایطی که ایشان نپذیرند، ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ شود که برمی‌گردد به جمع‌بندی شوراهای وحدت و ائتلاف در تهران که ما از آن تبعیت خواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرآیند ارائه لیست توسط شورای ائتلاف و وحدت برای شورای شهر مشهد افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی از تلفیق دو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران به وجود آمده است و هیئت موسس آن مورد تایید این دو شورا می‌باشد و نمایندگی آن‌ها را به عهده دارد و سعی کرده است با گسترده کردن چتر نیروهای انقلاب در ذیل شورای وحدت و ائتلاف، تمام ظرفیت‌های استان را که می‌توانند در انتخابات نقش داشته باشند را در زیر پرچم خود جمع کند.

نیروهای سیاسی در خراسان رضوی وقت خود را صرف تنگ‌نظری علیه هم می‌کنند

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه در استان ما، نیروهای سیاسی عمدتا وقت خود را صرف زیر آب زنی یکدیگر و تنگ‌نظری می‌کنند در حالی که بسیاری از استان‌های موفق در عرصه اجرایی کشور، معمولا افراد پشت یکدیگر هستند و تعصب استانی‌شان به گونه‌ای است که هوای نیروهای خودی را دارند و تمام انرژی خود را صرف وحدت برای گرفتن امکانات برای استان خود می‌کنند.

ترقی ادامه داد: همین عادت اشتباه ما در خراسان رضوی باعث شده است تا بسیاری از نیروهای نخبه و توانمند خراسان رضوی در سایر استان‌ها به خوبی بدرخشند اما در داخل استانمان از آنان استفاده مطلوبی نشود، به طوریکه بسیاری از مدیران استان ما از سایر استان‌ها به خراسان رضوی می‌آیند.

اگر فکر کنیم رقیب تلاشی برای پیروزی در انتخابات نمی‌کند فاقد بصیرت سیاسی هستیم

وی با تاکید بر اینکه رقبای انتخاباتی ما، رقبایی جدی و حاضر در صحنه هستند، عنوان کرد: یعنی این‌ گونه نیست که ما تصور کنیم فقط جریان‌های انقلابی و اصولگرایی برای انتخابات فعالیت کنند و رقیب که امروز قدرت اجرایی کشور را در اختیار دارد، هیچ گونه تلاشی برای پیروزی در انتخابات نمی‌کند. این تصور ناشی از فقدان بصیرت سیاسی است‌ و کسانی که این گونه تصور می‌کنند، به جای رصد رقیب، تمام انرژی خود را صرف درگیری‌های درون جناحی می‌کنند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه امروزه همه باید دست به دست هم دهند و کشور را از وضع موجود نجات دهند، گفت: ما تلاش کردیم شورای ائتلافی که به وجود می‌آوریم، وضعیت گذشته تصمیم‌سازی برای انتخابات را تغییر دهد. اگر در چند دوره گذشته انتخابات چهار، پنج نفر برای انتخابات تصمیم‌سازی و لیست تهیه می‌کردند، امروز صد برابر این افراد برای انتخابات تصمیم‌سازی می‌کنند.

35 تشکل سیاسی مشهد برای ارائه لیست شورای شهر مشهد نقش آفرینی می‌کنند

ترقی ادامه داد: اگر در گذشته فقط دو جناح سیاسی در تصمیم‌سازی برای انتخابات نقش داشتند، امروز بالغ بر 35 تشکل سیاسی و ده‌ها تشکل فرهنگی در مشهد در این زمینه نقش‌آفرینی می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم این دامنه تاثیرگذاری اقشار مختلف مردم در تصمیم‌سازی برای انتخابات را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: ما تلاشمان این است که برای اولین بار یک ترکیب کارامد، شاخص‌محور، متخصص در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر و دارای برنامه را به عنوان نامزدهای انتخابات شورای شهر به مردم معرفی کنیم. در هیچ دوره‌ای شما لیستی را پیدا نمی‌کنید که ملاک انتخاب اعضای شاخص‌محوری و تخصص باشد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز ما با آسیب‌شناسی از وضعیت فعلی، ملاک‌هایی را به دست آوردیم و با در نظر گرفتن شرایط خاص مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، دنبال این هستیم که برنامه مدونی که تهیه شده است را به همراه لیست نامزدهای مورد حمایتمان به مردم ارائه دهیم.

ترقی بیان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد آنچه که ما در این مرحله بر اساس تجربیات گذشته به مردم ارائه می‌دهیم قطعا بی‌نقص نیست، اما بهترین شیوه برای ائتلاف و مساعد کردن زمینه برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده شهرشان است.

وی با اشاره به فرایند رسیدگی به نامزدها در شورای وحدت، یادآور شد: در گذشته معمولا وقتی لیستی توسط مجموعه‌ای ارائه می‌شد، خیلی در جهت ارزیابی افراد داخل لیست توجهی صورت نمی‌گرفت، اما امروز ما طی فرایند بررسی صلاحیت‌ هر نامزد، ده گام را طراحی کردیم که باید از فیلترهای مختلفی عبور کند تا بتواند رای لازم را برای معرفی به مردم به دست آورد. این شیوه را زمینه تخصص‌گرایی را به گونه‌ای فراهم کرده است که مردم خود به صورت شخصی نمی‌توانند انجام دهند و این کار برای اولین بار صورت گرفته است.

ثبت‌نام 200 نامزد انتخابات شورای شهر مشهد در سایت شورای ائتلاف

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی عنوان کرد: تا کنون بیش از 200 نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر در شورای ائتلاف ثبت نام کرده‌اند. این میزان استقبال نشان‌دهنده منتخبین و مردم به این شورا است.

وی اضافه کرد: ما پس از اینکه افراد مشخصات خود را در سایت شورا وارد کردند و برنامه‌های خود را اعلام کردند، مدارک آنان را تکمیل می‌کنیم و در اختیار کمیته‌هایی قرار می‌گیرد که تحت نظر شورای مرکزی ائتلاف، به ارزیابی شاخص‌های افراد پرداخته می‌شود و پس از طی مراحلی، ترکیب شورا به گونه‌ای از افراد شایسته انتخاب می‌شود که در این ترکیب، خانم‌ها آقایان، جوانان، روحانیت و افراد باتجربه حضور دارند.

اجازه مهندسی در تصمیم‌سازی‌های ائتلاف را به هیچ جریانی نمی‌دهیم

ترقی با بیان اینکه در این دوره به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما نتوانستیم از داوطلبین برای ورود به لیستمان آزمون بگیریم، گفت: اما ما برگزاری آزمون از داوطلبین را برای ادوار بعدی در نظر داریم. ما سعی می‌کنیم اجازه مهندسی در تصمیم‌سازی را به هیچ جریانی در ائتلاف ندهیم و نگذاریم افرادی با بعضی از ارتباط‌گیری‌ها مسیر انتخاب افراد شایسته را تغییر دهند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر فردی از نحوه بررسی صلاحیت‌های خود اعتراض داشت، می‌تواند درخواست رسیدگی به اعتراض خود را کند، ادامه داد: ما در تلاشیم تا حقی از کسی ضایع نشود. بنابراین ما تلاشمان این است که به یک لیست شایسته و کارامد برای انتخابات شورای شهر مشهد برسیم.

ترقی با دعوت از تمامی نیروهای انقلاب در سطح استان برای عضویت در مجمع عمومی ائتلاف در سایت شورای وحدت و ائتلاف، اظهار کرد: ما در صدد هستیم یک جمع صد هزار نفری در استان را به عنوان قاعده شورای ائتلاف از نیروهای انقلاب در بانک اطلاعاتی خودمان جمع‌آوری کنیم. من از همه نیروهای انقلابی که همگام‌ با شورای ائتلاف در مشهد هستند تقاضا دارم در این سایت وارد شوند تا ما بتوانیم فرایند انتخابات آینده شورای مرکزی را بر اساس عضویت همه افراد طراحی کنیم و روند دموکراتیکی که مد نظر ما هست در انتخابات‌های بعدی محقق شود.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی با بیان اینکه از تمام تشکلات جبهه خط امام و رهبری تا تشکل‌های رهپویان، تحول‌خواهان و ائتلاف وحدت ملی عضو شورای ائتلاف هستند، اضافه کرد: ما منتظریم مسئولین روحانیت و حوزه علمیه فرد مورد نظرشان برای مجلس خبرگان را به ما معرفی کنند و ما در زمینه انتخابات خبرگان نیز فعالیت خواهیم داشت.

ترقی در خصوص احزاب اصولگرایی که عضو شورای وحدت و ائتلاف نیستند و اقدام به ارائه لیست انتخاباتی کرده‌اند، با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از ارائه لیست توسط سایر احزاب جلوگیری کنیم، گفت: وظیفه ما این است که افرادی که تفکراتشان همراه با شورای ائتلاف و شورای وحدت است را در زیر یک پرچم جمع کنیم و تمام تلاش خودمان را هم در این خصوص کرده‌ایم.

عملکرد شهردار فعلی مشهد را نفی نمی‌کنیم

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی در خراسان رضوی ضمن انتقاد به وجود مشکلات در شهر مشهد در خصوص اداره گران شهر، توسعه شهری و حاشیه شهر، اظهار کرد: حل تمام این مشکلات نیازمند حضور و پذیرش مسئولیت از طرف افراد کارامد است. البته ما عملکرد شهردار فعلی مشهد را نفی نمی‌کنیم و عملکرد وی را قابل توجه می‌دانیم، ولی به هر حال سیاست‌گذاری‌های شهری در مشهد مشکلاتی را دارد که حل آن نیازمند حضور افراد متخصص است.

وی در خصوص تبلیغات انتخاباتی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب، عنوان کرد: به محض اینکه لیست نهایی شد، ما یک برنامه تبلیغات متمرکز داریم و یک تبلیغات را هم خود افراد با هماهنگی ستاد انتخاباتی ائتلاف انجام خواهند داد. سعی ما این است که با کمترین هزینه، طوری اقدام کنیم که اطلاع‌رسانی به تمام اقشار جامعه صورت گیرد.

وجود دست‌های پشت پرده در ارائه لیست تهمت است

ترقی در پاسخ به انتقاداتی که ارائه لیست توسط ائتلاف را انحصارطلبی عنوان می‌کنند، تصریح کرد: چطور اگر یک شخصیت روحانی از یک فردی در انتخابات حمایت کند، انحصارطلبی نیست، آن وقت اگر یک ائتلافی با این میزان دقت و فراگیری بیاید افرادی را برای انتخاب به مردم معرفی کند و مردم را هم در انتخاب کردن آزاد بگذارد، انحصارطلبی است؟ بنابراین اگر افرادی انحصارطلبی را مطرح می‌کنند، به این دلیل است که نتوانسته‌اند در لیست ائتلاف حضور پیدا کنند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی تاکید کرد: ارائه لیست توسط ائتلاف، انحصارطلبی نیست همچنین اینکه گاهی مطرح می‌شود در بستن لیست شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی، دست‌های پشت پرده دخیل هستند، تهمت است.

غیر از شورای شهر سوم، عملکرد سایر شوراها را نمی‌توانیم تایید کنیم

وی با بیان اینکه ما عملکرد پنج دوره گذشته شورای شهر مشهد را مورد ارزیابی قرار دادیم، عنوان کرد: ما به غیر از شورای سوم شهر مشهد، عملکرد دیگر شوراهای این شهر را نمی‌توانیم تایید کنیم. این شورا از نظر برنامه‌ریزی و عملکردی شورای مطلوبی بود. در سایر ادوار نیز نقاط ضعف و قوتی وجود داشته است.

ترقی با بیان اینکه باید عملکرد شهرداری را جدا از شورای شهر در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از درگیری‌های اصلی شورای پنجم شهر مشهد درگیری مدیریتی بین شهردار و شورا بود. اتفاقاتی که در خصوص روزنامه شهرآرا افتاد به شورای شهر مربوط می‌شود و ربطی به شهرداری ندارد. ما در عملکرد شهردار فعلی مشهد نقاط مثبت زیادی را شاهد هستیم که جای تشکر دارد.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی با انتقاد از اینکه چرا طرح‌های تفصیلی ارائه شده برای مشهد، هیچ سنخیتی با هویت مذهبی شهر ندارد، گفت: بخشی از این‌ها به ضعف شورای شهر و بخشی دیگر به عملکرد بخش مسکن و شهرسازی تهران مربوط می‌شود. ما همه تخلفاتی که در این خصوص ایجاد شده است را در اختیار دستگاه‌های قضائی قرار دادیم و بخش دیگر هم که به عملکرد خود شورای شهر مشهد مربوط می‌شود.

وی ضمن انتقاد به گسترش حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: حل تمام این مشکلات به شورای شهر مربوط می‌شود. نباید برای رای آوردن به عنوان مثال بودجه قطار شهری را قطع کرد و آن را به تاسیس کارگاه‌ها اختصاص داد. ما نقاط قوت را قبول داریم و بین عملکرد شورای شهر و شهردار تفاوت قائلیم. شورای سوم شهر مشهد برای این شهر چشم‌انداز طراحی کرد، اما کدام یک از شوراهای بعدی به این چشم‌انداز عمل کرد؟ اگر عمل می‌شد الآن شهر ما توسعه‌یافته‌تر بود. حرم مطهر رضوی باید به عنوان مرکز توسعه شهر باشد، نه اینکه توسعه به سمت غرب مشهد انجام شود و از توسعه مناطق نزدیک حرم غفلت شود.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلابی خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری باید بدون وارد کردن فشار به مردم، یک درامد پایدار و مشروع داشته باشد، اظهار کرد: مردم الآن برای یک پروانه باید کلی هزینه کنند و در این خصوص با مشکلات زیادی روبرو هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها