حناچی: توانایی تولید 400 واگن مترو در سال را داریم

شهردار تهران گفت: اگر قراردادهای لازم با شرکت تولید کننده واگن ها بسته شود، توانمندی تولید 400 واگن در سال را داریم.

حناچی: توانایی تولید 400 واگن مترو در سال را داریم
کد خبر: 475515
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۳

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در مراسم بهره برداری از اولین قطار ملی مترو، گفت: ما در 10 کلانشهر کشور برای 10 سال آینده به 5 هزار واگن مترو نیاز داریم تا بهره وری سیستم زیر ساخت مترو را به نتیجه برسانیم.

به گزارش مهر، وی افزود: یکی از پروژه های اساسی برای کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی است. در تهران بزرگترین پروژه با طول شبکه 246.8 کیلومتر و با 141 ایستگاه تکمیل شده و از بهره برداری می کنیم. طبق قانون تا پایان سال 1400 باید 2 هزار واگن مترو تامین و محقق می گردید. شرکت مترو تهران ساخت قطار ملی را با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و با تلاش مهندسین داخلی اجرایی کرد.

شهردار تهران با اشاره بر اهداف این طرح تصریح کرد: ارتقا بومی سازی از حدود 30 درصد به بیش از 80 درصد، دانش طراحی ساخت تجهیزات و رفع انحصار مطلق تامین از خارج از کشور، توجه به موضوع تعمیرات و اسناد نگهداری منطق با استانداردهای جهانی ازجمله اهداف مدنظر در این طرح بود.

جناچی ابراز داشت: حال یکی از سریع ترین پروژه های این محصول پیچیده محقق شد و ضمن دستیابی به بومی سازی قطار ملی، با همکاری 18 شرکت دانش بنیان و 4 مجموعه بزرگ صنعتی طراحی و ساخت اولین قطار ملی در کشور محقق شد.

وی با اشاره بر نتایج حاصل از پروژه تولید قطار ملی گفت: تولید تمامی زیر سیستمها مطابق با استانداردهای بین المللی و اخد تاییدیه بین المللی، کسب توانمندی اجرای پروژه های مترویی به صورت کلید در دست، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی، ایجاد اشتغال بالغ بر 5 هزار شغل مستقیم و 10 هزار شغل غیر مستقیم پایدار در کارخانه های داخلی و کاهش بیش از 20 درصد قیمت ناوگان از جمع دستاوردهای مهم این پروژه است.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم در سال تولید نیز اقدامات لازم جهت نهادینه شدن توانمندی ها برای کلیه خطوط مترو و سفارش گذاری 420 هزار واگن مترو در سال به این شرکت انجام شود.

حناچی تاکید کرد: به علاوه تقاضای ما این است که اختصاص منابع لازم برای تامین ناوگان و تبدیل تعهدات در تامین 2 هزار دستگاه ناوگان به تسهیلات ناوگان ریلی و از سوی دولت و صندوق توسعه ملی انجام شود و مشکل پایتخت در کمبود ناوگان به سرانجام برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظرفیت داخلی برای تولید واگن مترو در سال چه میزان است، از سوی حسن روحانی رئیس جمهور کشور که از طریق ارتباط مجازی در این برنامه حضور داشت، گفت: اگر قراردادهای لازم با شرکت تولید کننده واگن ها بسته شود، توانمندی تولید 400 واگن در سال را داریم. به علاوه در سال 1400 نیز می توانیم ساخت 105 واگن را به تحقق برسانیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها