با اوج‌گیری مجدد کرونا در گیلان:

آمار بی سابقه بستری بیماران کرونایی / اعمال محدودیت برای مشاغل

آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان از بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن بخش عمده ای از شهرستان های گیلان، مشاغل گروه های دو، سه و چهار در شهرستان های قرمز تعطیل شدند.

آمار بی سابقه بستری بیماران کرونایی / اعمال محدودیت برای مشاغل
کد خبر: 475548
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۷:۰۸:۴۴

اعتمادآنلاین| معاون علوم پزشکی گیلان گفت: مشاغل گروه های دو، سه و چهار در شهرستان های قرمز و مشاغل گروه های سه و چهار در شهرستان های نارنجی به مدت دو هفته تعطیل شدند.

دکتر آبتین حیدرزاده از بازگشت محدودیت های کرونایی به گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن بخش عمده ای از شهرستان های گیلان، مشاغل گروه های دو، سه و چهار در شهرستان های قرمز تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه این تعطیلی ها به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا بعد از دو هفته مجددا درباره وضعیت شهرستان ها و ادامه تعطیلی تصمیم گیری می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تعطیل شدن مشاغل گروه سه و چهار در شهرستان های نارنجی استان خبر داد و اضافه کرد: مشاغل گروه یک عملا تعطیل نخواهند شد، زیرا مایحتاج مردم را تامین می کنند.

حیدرزاده، کاهش تعداد کارکنان در ادارات و دستگاه های دولتی را منوط به تصمبم مدیریت آنها دانست و گفت: دستگاه های امدادی، مخابراتی، اورژانس و بیمارستان ها، تعمیرگاه ها و... تعطیل نمی شوند، اما فروشندگان کالاهای غیر خوراکی و غیر ضروری و خدمات عمومی مانند آرایشگاه ها و رستوران ها تعطیل هستند.

وی ضمن قدردانی از پلیس راهور استان جهت اعمال محدودیت ها رفت و آمد بین شهری، عنوان کرد: اتاق اصناف و اداره اماکن و مرکز بهداشت نیز اقدام به پلمب و جریمه نقدی اصناف متخلف خواهند کرد.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن 170 بیمار جدید کرونایی در گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع هفت روز هفته پایانی اسفند 98 این تعداد بیمار را بستری کرده بودیم.

حیدرزاده، با اشاره به بی سابقه بودن آمارهای بستری هفته جاری نسبت به شش ماهه گذشته، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 600 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال بیش از 100 نفر آنان وخیم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها