کد خبر: 475582
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۷:۵۰:۳۸
| |

وزیر دفاع آمریکا فردا سفر به اراضی اشغالی و 3 کشور اروپایی را آغاز می‌کند

وزیر دفاع آمریکا قرار است در نشست ناتو که فردا شنبه برگزار می‌شود، به بررسی تهدیدهای چین و روسیه بپردازد.

وزیر دفاع آمریکا فردا سفر به اراضی اشغالی و 3 کشور اروپایی را آغاز می‌کند
کد خبر: 475582
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۷:۵۰:۳۸

اعتمادآنلاین| در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: لوید آستین، وزیر دفاع آمریا قرار است روز شنبه به بلژیک سفر کند و با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی قرار است در این دیدار به بررسی این مساله بپردازد که چطور ائتلاف ناتو می‌تواند به مقابله با رفتار «بی ثبات کننده» روسیه، افزایش اقدامات و فعالیت‌های نظامی چین، تروریسم و چالش‌هایی جهانی چون پاندمی کرونا و تغییرات جوی بپردازد.

آستین همچنین قرار است به آلمان، انگلیس و اراضی اشغالی هم برود.

در ادامه بیانیه پنتاگون همچنین آمده است: ژنرال آستین قرار است با همتایانش و سایر مقام‌های ارشد درباره اهمیت روابط دفاعی بین المللی دیدار و گفتگو کند و بر تعهد آمریکا درباره دفاع و بازدارندگی، شراکت و تضمین امنیت ائتلاف بین آمریکا و ناتو تاکید کند.

وی در اراضی اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین قصد دارد تا بر تعهد آمریکا درباره همکاری استراتژیک با رژیم صهیونیستی تاکید کند.

آستین در آلمان با وزیر دفاع این کشور و یان هکر، مشاور سیاست خارجی و امنیت آلمان درباره روابط دفاعی دوجانبه، مقابله با تاثیر مخرب رقبای مشترک استراتژیکو موضع نیروهای آمریکا در آلمان نیز گفتگو می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، وزیر دفاع این کشور در بازدیدش از فرماندهی آمریکا در اروپا و مقر فرماندهی آفریقایی ایالات متحده در آلمان با سربازان آمریکایی و فرماندهان ارشد دیدار می کند و بر دیدگاهش درباره منافع امنیتی در منطقه تاکید خواهد داشت.

این سفر در انگلیس و دیدار با بن والاس، وزیر دفاع این کشور پایان می‌یابد. آستین در این سفر بر اهمیت همکاری نظامی و دفاعی بین دو کشور برای مقابله با چالش‌های امنیتی در جهان تاکید می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها