نگرانی‌ آمریکا و فیلیپین درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی

وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با همتای فیلیپینی‌اش به ابراز نگرانی درباره فعالیت‌های نظامی چین در دریای چین جنوبی پرداخت.

نگرانی‌ آمریکا و فیلیپین درباره فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی
کد خبر: 475607
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۹:۰۶:۵۴

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تئودورو لاکسین جونیور، همتای فیلیپینی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد و هر دو طرف نگرانی‌هایشان درباره حضور ناوهای نیروی دریایی چین را در دریای چین جنوبی شامل منطقه «وایت سان ریف» ابراز داشته و بر درخواست‌شان از چین برای تبعیت از مفاد کنوانسیون قانون دریا تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر قابلیت اجرایی معاهده مشترک دفاعی فیلیپین و آمریکا مصوب 1951 درباره وضعیت دریای چین جنوبی تاکید کرد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: بلینکن و همتای فیلیپینی‌اش از تقویت همکاری دو جانبه و چند جانبه درباره دریای چین جنوبی استقبال کردند.

بلینکن همچنین به بررسی تلاش‌های دولت واشنگتن درباره مقابله با «افزایش انزجار و خشونت علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار» نیز پرداخت.

در چند سال گذشته، چین فعالیت‌های نظامی و ادعاها بر سر قلمرو در دریای چین جنوبی را افزایش داده است. آمریکا بارها و بارها نگرانی خود را بابت این فعالیت‌های چین در منطقه و اعزام منظم ناوهای این کشور به دریای چین جنوبی ابراز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها