کیش برای نقش آفرینی در جام جهانی نیازمند احداث 2 زمین فوتبال است

 مدیرعامل موسس ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره برای نقش آفرینی در جام جهانی 2022 قطر نیازمند احداث 2 زمین فوتبال استاندارد است.

کیش برای نقش آفرینی در جام جهانی نیازمند احداث 2 زمین فوتبال است
کد خبر: 475614
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۹:۲۴:۳۲

اعتمادآنلاین| عزیزالله فرضی پور با اشاره به اینکه جزیره کیش از نزدیکترین مناطق به کشور قطر است اظهار داشت: با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی 2020 کیش به دنبال آن است تا بخشی از میزبانی تیم‌های راه یافته به این مسابقات را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم در این رویداد جهانی زیر ساخت میزبانی از حداکثر 2 تیم ملی راه یافته به جام جهانی 2022 را در جزیره کیش فراهم کنیم و که طبق برآورده‌های اولیه تحقق این هدف نیازمند احداث 2 زمینن فوتبال استاندار در جزیره است.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: هم اکنون ستاد پیگیری میزبانی جزیره کیش از تیم های راه یافته به جام جهانی 2022 در این موسسه با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در حال شکل گیری است تا بتوانیم با مشارکت بخش دولتی و خصوصی بستر این اقدام در جزیره فراهم شود.

وی گفت: باور داریم جزیره کیش از لحاظ ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های پذیرایی و اقامتی همچون هتل‌ها، رستوران‌ها، تفریحات و سرگرمی‌ها نمره قابل قبولی در سطح بین الملل داشته و طرح‌های نیمه تمام مختلفی را نیز در دست احداث دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این جزیره 2 زمین فوتبال استاندار وجود دارد که قرار است برای سهم آفرینی کیش در رویداد جام جهانی 2022 تعداد زمین های فوتبال به چهار مورد برسد.

هم اکنون 38 رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده 67 مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها