کد خبر: 475650
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۶:۱۰
| |

ترکی الفیصل:

عربستان سعودی به دنبال تولیت بیت‌المقدس نیست

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی مدعی شد که این کشور به دنبال به دست گرفتن تولیت اماکن مقدس در فلسطین اشغالی نیست.

عربستان سعودی به دنبال تولیت بیت‌المقدس نیست
کد خبر: 475650
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۶:۱۰

اعتمادآنلاین| «ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در مصاحبه‌ای، مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه این کشور دست به شایعه‌پراکنی می‌زند.

به گزارش فارس، او در گفت‌وگو با برنامه «قصاری القول» در شبکه روسیا الیوم، گفت که عربستان سعودی به دنبال دست‌یابی به تولیت قدس شریف نیست و تمامی سخنانی که در رسانه‌ها در این خصوص گفته می‌شود، شایعه است.

ترکی الفیصل مدعی شد که رژیم صهیونیستی چنین مسائلی را دامن می‌زند و علیه عربستان سعودی شایعه‌پراکنی می‌کند. او در ادامه افزود: «عربستان سعودی مقدسات اسلامی خود را دارد که برای شرافت و بزرگی‌اش کفایت می‌کند و همان‌طور که ملک سلمان پادشاه سعودی گفت، افتخار می‌کنیم که مردم عربستان سعودی به حجاج خدمت می‌کنند.»

تولیت اماکن مقدس در فلسطین اشغالی در نزدیک به 100 سال گذشته در دست خاندان هاشمی اردن بوده است.

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست خارجی این کشور پرداخت و گفت که جهان عرب محور توجه همه کشورهاست و اتفاقاتی که در این منطقه می‌افتد، بر تمامی جهان تأثیر می‌گذارد.

او مدعی شد که عربستان سعودی هیچ کشوری را از خود نمی‌راند و تلاش دارد با تمامی کشورها از جمله ترکیه رابطه نزدیک داشته باشد، به این شرط که به گفته وی کشورها در امور داخلی یکدیگر دخالت نکنند.

ترکی الفیصل همچنین به روابط عربستان سعودی با اردن پرداخت و مدعی شد که ریاض در همه سطوح از اردن حمایت می‌کند و روابط دو کشور قوی و مستمر است.

تأکید وی بر عادی بودن روابط با اردن در حالی است که کودتای ناکام اخیر در این کشور و دستگیری «باسم عوض الله» از افراد نزدیک به خاندان سعودی در اردن، روابط میان ریاض و امان را تنش‌آمیز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها