کد خبر: 475660
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۱:۴۸
| |

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق:

دولت پول برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک را پرداخت نکرده است/ مطالبه 2 میلیارد تومانی 200 نیروگاه از دولت

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق گفت: نیروگاه‌های کوچک مقیاس پول برقی را که 9 ماه پیش تولید کرده و به دولت تحویل داده‌اند هنوز دریافت نکرده‌اند.

دولت پول برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک را پرداخت نکرده است/ مطالبه 2 میلیارد تومانی 200 نیروگاه از دولت
کد خبر: 475660
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۱:۴۸

اعتمادآنلاین| احسان صدر رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق در خصوص آخرین وضعیت مطالبات بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت:متاسفانه از مرداد ماه سال گذشته هیچ مبلغ بابت برق تولیدی به این نیروگاه‌ها پرداخت نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: در حال حاضر ایجاد هر مگاوات نیروگاه بزرگ حدود 600 هزار یورو سرمایه نیاز دارد و حدود 400 هزار یورو نیز برای رساندن این برق به مصرف کننده لازم است.

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک افزود: به طور کلی اگر ظرفیت نیروگاه‌های مقیاس کوچک استفاده کنیم در کوتاه مدت نیاز به اجرای پروژه‌های گران قیمت و زمان‌بر توسعه شبکه برق برطرف می‌شود و این ظرفیت می‌تواند در شرایط کنونی برای کشور نجات بخش باشد.

صدر اضافه کرد: متاسفانه به دلیل پرداخت نشدن مطالبات نتوانستیم کار اورهال و نوسازی نیروگاه ها را به موقع انجام دهیم در نتیجه نمی‌توانیم تولید برق داشته باشیم و این موضوع می‌تواند برق رسانی در تابستان 1400 را با مشکل روبرو کند در حال حاضر وضع نیروگاه‌های مقیاس کوچک وخیم است.


صدر بیان کرد: با وجود اینکه نیروگاه‌های کوچک مقیاس تنها 2 درصد ظرفیت نیروگاهی کل کشور را تشکیل می دهند، اما سهم 20 تا 25 درصدی در ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید برق دارند.

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک تصریح کرد: نیروگاه‌های کوچک مقیاس پول برقی را که 9 ماه پیش تولید کرده و به دولت تحویل داده‌اند هنوز دریافت نکرده‌اند و همین یک مشکل برای زمین‌گیر شدن یک نیروگاه کوچک مقیاس کافی است.

او گفت: به طور کلی میزان مطالبه نیروگاه‌های کوچک مقیاس به ازای تولید هر کیلووات برق حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است.

صدر ادامه داد:در حال حاضر 200 نیروگاه مقیاس کوچک در کشور داریم که در مجموع چیزی بالغ بر 2 میلیارد تومان از دولت طلب دارند و این نگرانی بزرگی است چرا که عمده درآمد سالانه این نیروگاه‌ها در تابستان محقق می‌شود و آماده نشدن نیروگاه‌ها برای تولید در تابستان هم به زیان شبکه سراسری است هم به زیان تولید کننده و متأسفانه این چرخه معیوب ادامه پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها