هماهنگ کننده برجام مذاکرات تخصصی درباره رفع تحریم‌ها را نتیجه بخش خواند

انریکه مورا هماهنگ کننده نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مذاکرات تخصصی درباره رفع تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای ایران را مفید و نتیجه بخش خواند.

هماهنگ کننده برجام مذاکرات تخصصی درباره رفع تحریم‌ها را نتیجه بخش خواند
کد خبر: 475704
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۵:۲۷

اعتمادآنلاین| در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز جمعه، 9 آوریل (برابر با 20 فروردین 1400) بصورت حضوری از سر گرفته شد. کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر برجام را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون مشترک به ریاست معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی انریکه مورا، از جانب نماینده عالی اتحادیه جوزپ بورل برگزار شد و نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران حضور داشتند.

اعضا، بحث‌هایی که در سطوح مختلف کمیسیون مشترک در خصوص بازگشت احتمالی امریکا به برجام صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار داده و سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن را به بحثح گذاشتند.

دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای ترتیبات هسته ای اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رسانده و اعضا تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور را مد نظر قرار دادند.

با توجه به بیانیه مشترک وزرای امور خارجه عضو برجام در مورخ 21 دسامبر 2020 اعضا بر اراده خود جهت پیگیری تلاش های دیپلماتیک مشترک موجود تاکید کردند .

هماهنگ کننده به تماس های جداگانه خود با همه اعضای برجام و با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

کمیسیون مشترک گروه های کارشناسی را موظف نمود تا اقدامات خود را ادامه دهند و توافق کرد تا طی هفته آتی در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها